سیاسی

دیدار روسای ستاد مشترک ارتش امریکا و عراق/ مقام امریکایی قتل و ربایش فعالان و معترضان عراقی را محکوم کرد

«مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا که به عراق سفر کرده است، در دیدار با سرلشکر «عثمان الغانمی» همتای عراقی خود بر تداوم همکاری‌ها میان دو کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا که به عراق سفر کرده است، در دیدار با سرلشکر «عثمان الغانمی»، همتای عراقی خود بر تداوم همکاری‌ها میان دو کشور تاکید کرد.

سرلشکر الغانمی در این دیدار اظهار داشت: «مناسبات ما با ایالات متحده امریکا، مستحکم و قوی است و دیدارهای ما با فرماندهان و مستشاران نظامی امریکایی که در عراق به سر می برند، درخصوص رایزنی و هماهنگی درباره عملیات‌های رزمی علیه هسته‌های باقی مانده داعش ادامه دارد. همچنین همکاری دو کشور در زمینه آموزش و توسعه توانمندی‌های نیروهای عراقی بر اساس برنامه بلندمدت وزارت دفاع و ستاد مشترک ارتش برای بازسازی و سازماندهی همه یگان‌ها و واحدهای ارتش عراق با همکاری نیروهای ائتلاف بین المللی تداوم دارد.»

از سوی دیگر، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا با ابراز خوشحالی از این دیدار، بر تداوم همکاری و شراکت دو کشور تاکید و از نقش قهرمانانه نیروهای مسلح عراق در مقابله با تروریسم و طرد آن از این کشور تمجید کرد.

مارک میلی همچنین قتل و ربایش فعالان و تظاهرات‌کنندگان و تهدید آزادی بیان را محکوم و مجددا حمایت ایالات متحده از ملت عراق در دفاع از عراق آزاد و مستقل را اعلام کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا