سرخط خبرها

یک منبع امنیتی خبر داد: ورود گسترده گروه های مسلح به استان های نجف، کربلا، ذی قار در 72 ساعت گذشته

این گروه ها که تحت عناوینی همچون گروه صرخی، یمانی، مولوی فعالیت می کنند آموزش نظامی دیده و از حمایت مالی گسترده برخوردارند.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی در نجف اشرف خبر داد که در 72 ساعت گذشته گروه های مسلح در چند استان عراق به خصوص ذی قار (ناصریه) و کربلا و نجف اشرف به صورت گسترده مستقر شده اند.

به گزارش «السیاسه نیوز»، این مقام تأکید کرد که عشایر ذی قار در دو روز گذشته با همکاری نیروهای امنیتی حدود 15 عنصر مخرب را شناسایی و دستگیر کرده اند و آنان در بازجویی ها اعتراف کرده اند که یکی از برنامه هایشان حمله به نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان با هدف ایجاد فتنه و آشوب بوده است.

به گفته این منبع، این گروه ها که تحت عناوینی همچون گروه صرخی، یمانی، مولوی فعالیت می کنند آموزش نظامی دیده و از حمایت مالی گسترده برخوردارند و برای همین گروه های خطرناکی هستند.

این منبع ادامه داد که روش این گروه ها پنهان کردن خود در میان مردم و ادعای وابستگی به این یا آن گروه سیاسی یا دینی شناخته شده و سپس نفوذ به میان تظاهرات کنندگان و ایجاد اغتشاش و کشاندن کار به درگیری با نیروهای امنیتی و سپس ایجاد آشوب و کشتن مردم تحت همین عنوان است.

وی افزود که در تحقیقات پزشکی قانونی روشن شده که بسیاری از تظاهرات کنندگان براثر شلیک گلوله هایی از نقاط بسیار نزدیک به  فرد قربانی و دور از منطقه حضور نیروهای امنیتی جان باخته اند و برای این کار از سلاحی استفاده شده که در اختیار نیروهای امنیتی نیست و این یعنی که کشتار تظاهرات کنندگان به صورت برنامه ریزی شده بوده است.

این منبع گفت که به طور خاص دست کم 500 تن از این افراد خرابکار در چند روز گذشته از استان های دیگر وارد نجف اشرف شده اند و مردم باید در این باره بسیار محتاط باشند و با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

وی افزود که دستگاه امنیتی در حال حاضر در پی شناسایی و بازداشت این افراد با هدف حفظ نظم در کشور است.

روز گذشته عشایر محلی در استان ذی قار با حضور در کنار نیروهای امنیتی در ورودی های شهر ناصریه، تلاش کردند که مانع از ورود افراد ناشناس به مرکز این استان شوند.

به گفته این تحلیلگران این گروه ها در روزهای اخیر تلاش های تخریبی خود را بر استان نجف اشرف متمرکز کرده اند.

نجف اشرف برای چهارمین شب پیاپی شاهد التهاب شدید امنیتی و تلاش گروهی برای به آتش کشیدن مرقد آیت الله سیدمحمدباقر حکیم بود. این گروه شب گذشته برای دومین بار در هفته گذشته کنسولگری ایران در نجف را به آتش کشیدند.

مقامات امنیتی استان نجف اشرف از شب گذشته حالت فوق العاده کامل امنیتی در استان اعلام کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا