سرخط خبرها

مصوبه مجلس نمایندگان امریکا درباره لزوم حمایت روشن امریکا از راه حل دو کشوری در مناقشه فلسطین و اسرائیل

در این مصوبه غیر الزام آور تأکید شده که هر پیشنهاد امریکا درباره این مناقشه باید در حمایت آشکار از راه حل دو کشوری باشد.

میدل ایست نیوز: مجلس نمایندگان امریکا با تصویب قطع نامه ای خواستار «حمایت روشن ایالات متحده از راه حل دو کشوری در مناقشه فلسطین و اسرائیل» شد.

در این مصوبه غیر الزام آور که همه اعضای حزب دموکرات و 5 عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان امریکا به آن رأی دادند تأکید شده که هر پیشنهاد امریکا درباره این مناقشه باید در حمایت آشکار از راه حل دو کشوری باشد.

این مصوبه همچنین از دولت امریکا خواسته که مانع از اقداماتی می شود که راه حل مسالمت آمیز این مناقشه را ضعیف تر می کند، به خصوص اقداماتی مانند انضمام یکجانبه زمین های فلسطینی یا تلاش برای تشکیل کشور فلسطین در روندی خارج از چارچوب مذاکرات با اسرائیل.

نمایندگان مجلس امریکا همچنین خواستار از تقویت و احیای تلاش های رؤسای جمهور پیشین امریکا در 20 سال گذشته برای حل این مناقشه و تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل و مخالفت با سیاست توسعه شهرک سازی شده اند.

«الیوت انگیل» که رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکاست درباره این مصوبه گفت که همواره حامی اسرائیل بوده و خواهد بود و از تصمیم دولت امریکا برای انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس حمایت می کند.

او گفت که با وجود این حمایت باید امریکا متوجه منافع سیاسی خودش باشد و افزود که در عین حمایت کامل از اسرائیل «به نظر ما راه حل دو کشوری برای خود اسرائیل هم بهتر است».

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا