سرخط خبرها

دیدار برهم صالح با پلاسخارت و تاکید بر حمایت از تظاهرات‌کنندگان

رئیس جمهور عراق امروز یکشنبه در کاخ السلام بغداد از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز یکشنبه در کاخ السلام بغداد از «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق استقبال کرد.

در این دیدار درباره وضعیت کنونی عراق، راهکارهای ممکن برای حمایت از امنیت و ثبات عراق و تحقق آرمان‌ها و خواسته‌های ملت این کشور رایزنی شد.

طرفین همچنین بر حق شهروندان در برگزاری آزادانه تظاهرات مسالمت‌آمیز و مسئولیت دستگاه‌های دولتی ذیربط در تلاش برای حمایت از تظاهرات‌کنندگان و حفظ امنیت عمومی کشور و اموال شهروندان و نیز اجازه ندادن به ایجاد آشوب و هر آنچه که وجهه مسالمت‌آمیز تظاهرات را مورد خدشه قرار می دهد، تاکید کردند.

در این دیدار همچنین تاکید شد که جنایت هولناکی که روز جمعه تظاهرات‌کنندگان را مورد هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن شماری از معترضان شد، توسط باندهای قانون‌گریز صورت گرفته و امنیت و ثبات کشور را مورد هدف قرار داده است، این حادثه ایجاب می کند که اقدامات امنیتی تقویت و عاملین این جنایت دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل داده شوند همچنین باید به دقت تلاش شود تا شاهد تکرار حوادث وحشتناک این چنینی نباشیم.

دو طرف در پایان درباره سازوکار سیاسی مطلوب برای تسریع در انجام قانون‌گذاری‌های لازم به منظور حصول اصلاحات و برگزاری انتخابات سالم و نیز انتخاب نامزد مناسب برای پست نخست وزیری به گفت‌وگو پرداختند.

همچنین بخوانید

تیراندازی عناصر نقاب‌پوش به سمت تظاهرات‌کنندگان در بغداد+فیلم و تصاویر

 

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا