سیاسی

رایزنی تلفنی «برهم صالح» و «مایک پنس» و تاکید بر لزوم احترام به اراده مردم عراق

«مایک پنس»، معاون رئیس جمهوری امریکا تماس تلفنی با «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق برقرار کرد.

میدل ایست نیوز: «مایک پنس»، معاون رئیس جمهوری امریکا تماس تلفنی با «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق برقرار کرد.

در این تماس تلفنی درخصوص اوضاع کنونی عراق و منطقه، راهکارهای توسعه مناسبات دوجانبه در راستای تقویت همکاری مشترک دو کشور رایزنی شد.

معاون رئیس جمهوری امریکا با تاکید بر حمایت از ثبات عراق و آرمان‌های مردم این کشور در انجام اصلاحات و صلح و دوری از خشونت، به لزوم احترام و حمایت از اراده عراق و گزینه‌هایش به دور از مداخلات خارجی اشاره کرد.

برهم صالح هم بر این امر که راهکارهای وضعیت کنونی باید در راستای پاسخگویی به تصمیم ملی عراق و به دور از مداخله خارجی و به شیوه مسالمت‌آمیز باشد، تاکید کرد تا این چنین امنیت کشور حفظ و خونریزی‌ها متوقف و حاکمیت دولت و قانون اعتلا یابد همچنین حق آزادی بیان و برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز صیانت و مقابله با تلاش‌ها برای مداخله در امور داخلی کشور و برهم زدن امنیت آن تقویت شود.

رئیس جمهور عراق در ادامه بر لزوم اجتناب از خشونت، حفظ وجهه مسالمت‌آمیز تحرکات مردمی و صیانت از حق شهروندان عراقی در بیان آرمان‌ها و مطالبات‌شان، آن چنان که شایسته کشوری دموکراتیک است، تاکید کرد.

وی همچنین بر حمایت از نهادهای امنیتی و نظامی برای انجام وظیفه ملی خود در حفظ جان شهروندان و اموال عمومی و خصوصی و ممانعت از نقض قانون و تعرض به شهروندان و امنیت عمومی تاکید کرد.

طرفین در پایان ضمن یادآوری سالروز آزادسازی شهر موصل و فداکاری مردم عراق در مقابله با ترویسم و نقش ایالات متحده امریکا و ائتلاف بین المللی ضد داعش در جنگ علیه تروریسم، بر اهمیت بازسازی شهرهای ویران شده، بازگشت آوارگان و تضمین همزیستی همه طوایف دینی و نژادی و وحدت آنها برای مقابله با افراط‌گرایی تاکید کردند.

از طريق
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا