سرخط خبرها

سازمان پاکدستی عراق: در ماه نوامبر 9 وزیر ازجمله 2 وزیر فعلی احضار شده اند

سازمان پاکدستی عراق با انتشار گزارشی از عملکرد خود در ماه نوامبر، از صدور احکام احضار برای 9 وزیر از جمله 2 وزیر فعلی خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان پاکدستی عراق با انتشار گزارشی از عملکرد خود در ماه نوامبر، از صدور احکام احضار برای 9 وزیر از جمله 2 وزیر فعلی خبر داد.

در بیانیه این سازمان آمده که این سازمان در ماه نوامبر 226 حکم احضار صادر کرده که شامل 9 وزیر ازجمله 2 وزیر دولت فعلی و 5 وزیر سابق و 2 وزیر اسبق می شود.

این بیانیه افزوده که 12 نماینده مجلس ازجمله 10 نماینده فعلی مجلس و نیز یک قائم مقام وزیر و 3 قائم مقام وزیر سابق و 2 قائم مقام وزیر اسبق نیز به دستگاه قضایی احضار شده یا حکم بازداشت دریافت کرده اند.

براساس این بیانیه یک استاندار کنونی و 11 ساتاندار سابق و 118 عضو شورای استانداری کنونی و 26 عضو سابق و 11 عضو اسبق نیز احکامی مشابه دریافت کرده اند.

این بیانیه همچنین از احضار یا بازداشت 19 مدیر کل کنونی در وزارتخانه های نفت، برق، آموزش، بهداشت، صنایع، و دیوان وقف اهل سنت و 11 مدیر سابق در نهادهای گوناگون خبر داده است.

این اداره افزوده که مجموع احکام بازداشت و احضار صادرشده برای متهمان 256 حکم بوده که شامل 221 حکم احضار و 35 بازداشت می شود که از این مقدار 51 حکم اجرا و 68 حکم به دادگاه های بازپرسی ارجاع داده شده است.

با آغاز تظاهرات مردم در بغداد و چند استان جنوبی عراق از اول ماه اکتبر، فعالیت های دستگاه های نظارتی ازجمله سازمان پاکدستی عراق برای برخورد با مفسدان شدت گرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا