سرخط خبرها

مونت کارلو: تصمیم شورای امنیت ملی عراق برای خروج فوری نیروهای الحشد الشعبی از بغداد

منبعی مهم در وزارت دفاع عراق اعلام کرد شورای عالی امنیت ملی این کشور تصمیم گرفته فورا همه واحدهای الحشد الشعبی را از بغداد خارج کند.

میدل ایست نیوز: منبعی مهم در وزارت دفاع عراق در گفت‌وگو با رادیو بین‌المللی «مونت کارلو» اعلام کرد شورای عالی امنیت ملی عراق که متشکل از نخست‌وزیر، وزرای کشور و دفاع و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است، تصمیم گرفته فورا همه واحدهای الحشد الشعبی را از بغداد خارج کرده و به گروه‌های وابسته به حشد تنها با اخذ موافقت رسمی اجازه جابه‌جایی داده شود.

منبع مذکور افزود: «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی که در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشت، در پی اتفاقات جمعه شب که به کشته و زخمی دن ده‌ها نفر انجامید، با انتقادات شدیدی مواجه شد.

تصمیم مربوط به خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی از بغداد در حالی اتخاذ شده است که سفرای فرانسه، بریتانیا و آلمان در بغداد در دیدار با عادل عبدالمهدی خواستار دور کردن حشد از میدان‌های تظاهرات شدند، این امر در حالی است که حضور کلاه‌آبی‌های وابسته به جریان صدر در میدان التحریر بغداد بسیار پررنگ است و هدف از دور کردن الحشد الشعبی از بغداد، اجتناب از درگیری میان حشد و جریان صدر است که به وخامت بیش‌از پیش وضعیت امنیتی منجر خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا