سرخط خبرها

رئیس ستاد کل ارتش عراق: ارتش تا زمان تحقق مطالبات مشروع معترضان در کنار آنان خواهد بود

الغانمی خطاب به تظاهرات کنندگان گفت که ارتش شما و نیروهای امنیتی شما برای حفاظت از شما تا زمانی که مطالبات مشروعتان عملی شود در کنار شما حضور خواهند داشت.

میدل ایست نیوز: ژنرال «عثمان الغانمی»، رئیس ستاد کل ارتش عراق، با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش تأکید کرد که ارتش و نیروهای امنیتی برای حمایت از تظاهرات کنندگان تا زمان تحقق مطالبات مشروعشان در کنار آنان خواهند بود.

در این بیانیه که امروز (سه شنبه 10 دسامبر) منتشر شد آمده که پیروزی بر داعش مأموریتی دشوار در شرایطی دشوار بود که نیروهای نظامی عراق با یاری و استواری ملت و با فداکارای نیروهای نظامی و با خون شهیدان و مجروحان آن را رقم زدند.

او این پیروزی را مایه افتخار همه عراقی ها در گذر نسل ها خواند و افزود که امروز ملت میوه این علاقه و رابطه دوستانه و اعتماد به نیروهای ارتش را می چینند و برای همین است که می بینیم در هر گوشه کشور شهروندان از تعامل حرفه ای ارتش با حوادث و چالش های پیش روی کشور قدردانی می کنند و ارتش را مایه اطمینان و سپر مستحکم کشور و حامی ملت و ضامن وحدت می دانند.

ژنرال الغانمی افزود که با آغاز تظاهرات ملت عراق در استان های کشور این تصویر درخشان ارتش عراق بار دیگر نمایان شد و می بینیم که تظاهرات کنندگانی که خواستار حقوق مشروع خود هستند چگونه در کنار برادران خود در ارتش می مانند و نیروهای نظامی کشور بی آنکه سلاحی در دست داشته باشند از آنان دفاع می کنند.

او این وضعیت را ناشی از اعتماد شهروندان به ارتش و همکاری آنان با هم برای گرفتن فرصت از بدخواهان و بستن راه خشونت طلبان دانست و خطاب به تظاهرات کنندگان گفت: «برادران و فرزندان من بدانید که ارتش شما و نیروهای امنیتی شما برای حفاظت از شما تا زمانی که مطالبات مشروعتان عملی شود در کنار شما حضور خواهند داشت».

رئیس ستاد کل ارتش عراق همچنین از کشته شدن تعدادی از نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان در حوادث اخیر ابراز تأسف عمیق کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا