سرخط خبرهاسیاسی

«برهم صالح»: نخست وزیر آتی باید از مقبولیت مردمی برخوردار باشد

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق امروز در کاخ السلام بغداد با روسای برخی دانشگاه‌ها و سندیکاها، استادان و فعالان مردمی دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق امروز در کاخ السلام بغداد با روسای برخی دانشگاه‌ها و سندیکاها، استادان و فعالان مردمی دیدار کرد.

در این دیدار، درخصوص وضعیت کنونی عراق و تلاش‌های صورت گرفته برای معرفی نخست وزیر دولت موقت در چارچوب زمان‌بندی و سازوکار قانون اساسی رایزنی و بر اهمیت حضور نخبه‌های مختلف در تعیین‌تکلیف گزینه‌ای ملی برای نخست وزیری دولت موقت تاکید و اعلام شد اساسی‌ترین وظیفه دولت موقت، انجام اصلاحات و آماده‌سازی شرایط برای برگزاری انتخابات سالم بر اساس قانون انتخابات عادلانه است.

برهم صالح در این دیدار تاکید کرد باید نامزد منصب نخست وزری مورد قبول مردم عراق باشد و به خواسته‌ها و آرزوهای ملت در برخورداری از زندگی آزاد و آبرومندانه در چارچوب زمان‌بندی و سازوکار قانونی، جامه عمل بپوشاند.

وی همچنین بر لزوم حفظ وجهه مسالمت‌آمیز تظاهرات و مقابله با افراد قانون‌شکن که تظاهرات‌کنندگان و امنیت عمومی را مورد هدف قرار می دهند، تاکید کرد.

برهم صالح در این دیدار به سخنان و نقطه نظرات حاضران درخصوص جنبش اصلاح‌طلبانه و مطالبات مشروع‌شان و نیز نحوه تلاش‌ها برای اینکه تظاهرات مسالمت‌آمیز به مبدایی برای فعالیت اصلاحی حقیقی و ریشه‌ای در روند سیاسی و به آغازی برای مرحله بازسازی کشور و حمایت از حقوق شهروندان بدل شود، گوش فرا داد.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا