سیاسی

واکنش صدر به خبر نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای نخست وزیری: او نامزد احزاب فاسد است

صالح محمد العراقی در پیغام فیسبوکی خود در واکنش به این خبر تأکید کرد که «شیاح نامزد احزاب فاسد است و رأی اعتماد نخواهد گرفت».

میدل ایست نیوز: صفحه «صالح محمد العراقی» که بازتاب دهنده مواضع «سید مقتدی صدر» است در واکنش به اخبار نامزد شدن «محمد شیاع السودانی» برای نخست وزیری در عراق او را نامزد احزاب فاسد دانست.

منابع آگاه صبح امروز به «میدل ایست نیوز» خبر دادند که قرار است امروز صبح «نوری المالکی» ‌و «هادی العامری» به عنوان سران فراکسیون «بناء» با حضور در دفتر «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، «محمد شیاع السودانی» را به عنوان نامزد فراکسیون بزرگ‌تر در پارلمان برای نخست وزیری معرفی کنند.

این منبع آگاه تأکید کرد که سران ائتلاف بناء که ریاست آن را هادی العامری بر عهده دارد، پس از انصراف فراکسیون سائرون از حق خود به عنوان فراکسیون بزرگ تر، تصمیم گرفته اند در این مقام متولی تشکیل دولت جدید شوند.

همزمان «حمید الحسینی»، رئیس اتحادیه رادیوهای عراق، طی اظهاراتی مطبوعاتی خبر قطعی شدن نامزدی السودانی برای نخست وزیری را تأیید کرد.

به گفته این منبع آگاه، این انتخاب بدون جلب رضایت ائتلاف نصر به ریاست «حیدر العبادی»، ائتلاف سائرون وابسته به سید مقتدی صدر، و جریان حکمت ملی عراق به رهبری سید عمار حکیم بوده است.

صالح محمد العراقی در پیغام فیسبوکی خود در واکنش به این خبر تأکید کرد که «شیاع نامزد احزاب فاسد است و رأی اعتماد نخواهد گرفت».

او سپس از هشتگ «موبکیفکم» (به میل شما نیست) استفاده کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا