سرخط خبرها

وزارت امور خارجه روسیه: مشکلات عراق باید به دور از هرگونه دخالت خارجی حل شود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ابراز امیدواری کرد که عراق بتواند در زمان تعیین شده قانونی نامزد ریاست دولت را تعیین کند.

میدل ایست نیوز: «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ابراز امیدواری کرد که عراق بتواند در زمان تعیین شده قانونی نامزد ریاست دولت را تعیین کند.

او در مصاحبه مطبوعاتی خود تأکید کرد که رئیس جمهور عراق درحال مشاوره های گسترده با تشکل های سیاسی کشور برای تعیین نامزد نخست وزیری است و افزود که مسکو امیدوار است که این مشورت ها در زمان مشخص قانونی به نتیجه برسد و نیروهای سیاسی بتوانند با توافق یکدیگر مانع از خلأ قدرت و شدت گرفتن بحران سیاسی داخلی شوند.

او گفت که روسیه از حکومت عراق در تلاش برای ایجاد گفت وگوی فراگیر ملی که در آن منافع همه طیف های دینی و اجتماعی و قومی و نژادی ملت عراق در نظر گرفته شود و نیز از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی حمایت می کند.

زاخاروا همچنین تأکید کرد که باید «مشکلات سیاسی داخلی عراق به دست شهروندان خود عراق و به دور از هرگونه دخالت خارجی حل شود».

او گفت: «امیدواریم ملت عراق دوباره خود را اسیر بازی ها و بلندپروازی های سیاسی خارجی نبیند و عراق به میدان تصفیه حساب نیروهای تأثیرگذار خارجی تبدیل نشود».

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا