سرخط خبرها

یک مقام امریکایی: شبه نظامیان در عراق در حال نزدیک شدن به خط قرمز هستند

یک مقام امریکایی تأکید کرد که شبه نظامیان مورد حمایت ایران در حال نزدیک شدن به خط قرمزی هستند که ائتلاف با قدرت به آن پاسخ خواهد داد.

میدل ایست نیوز: یک مقام ارشد نظامی آمریکا هشدار داده است، حملات راکتی شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق به پایگاه‌هایی که میزبان نیروهای آمریکایی است، همه طرف‌ها را به سمت درگیری و ورود به مرحله‌ای غیرقابل کنترل خواهد کشاند.

رویترز می‌گوید، در حالی این مقام نظامی آمریکا هشدار داده است که دو روز پیش اصابت چهار راکت کاتیوشا به یک پایگاه نظامی نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد به زخمی شدن پنج نیروی امنیتی عراقی منجر شد.

این مقام ارشد نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفته است: ما به این گونه حملات برای آزار و اذیت‌ها عادت داریم. اما (درگذشته) این حملات پراکنده بودند، اما (الان) سطح پیچیدگی افزایش یافته است، تعداد راکت‌هایی که به یک جای کوچک شلیک می‌شود، زیاد شده است و این ما را خیلی نگران می‌کند.

این مقام نظامی اضافه کرده است: در نقطه‌ای این اقدامات آنها باعث خواهد شد تغییری در زمین روی دهد و احتمال اقدام دیگران را بالا می‌برد، اتخاذ برخی تصمیم‌ها چه از جانب کس دیگری یا ما باعث خواهد شد تنش به طور ناخواسته تشدید شود.

وی تصریح کرده است، شبه نظامیان مورد حمایت ایران در حال نزدیک شدن به خط قرمزی هستند که ائتلاف با قدرت به آن پاسخ خواهد داد، پاسخی «که هیچکس از آن خوشش نخواهد آمد.»

رویترز می‌گوید تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات راکتی را به عهده نگرفته است. اما مقام‌های آمریکایی می‌گویند بقایای این راکت‌ها و محل‌هایی که آنها شلیک شده‌اند نشان می‌دهد که کتائب حزب الله و عصائب اهل الحق، از نیروهای اصلی الحشد الشعبی در آن دست داشته اند.

الحشد الشعبی هم آمریکا و اسرائیل را به حملات به پایگاه‌ها و انبارهای مهمات خود متهم می‌کنند.

مقام ارشد نظامی آمریکایی به رویترز گفته است: دولت عراق تاکنون در قبال این حملات موضعی اتخاذ نکرده است و به نظر من این نگران کننده است.

عراق طی ماه‌های اخیر شاهد اعتراضات گسترده مردم بوده است. اعتراضات در عراق از دو ماه پیش با شعارهایی علیه فساد، بیکاری، ناکارآمدی دولت و نفوذ ایران در عراق و درخواست استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر کشور آغاز شد.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا