سرخط خبرها

بسته شدن همه دفاتر جریان صدر به دستور «سید مقتدی صدر»/ اخبار ضد و نقیض از خروج «کلاه آبی» ها از میدان التحریر + سند

براساس این سند، صدر دستور داده که همه دفاتر تابع جریان صدر به مدت یک سال بسته شود.

میدل ایست نیوز: رسانه های عراقی سندی از دفتر ویژه «سید مقتدی صدر» منتشر کرده اند که در آن دستور بسته شدن همه دفاتر تابع جریان صدر به مدت یک سال صادر شده است.

براساس این سند، که تاریخ جمعه (13 دسامبر) در آن دیده می شود، صدر دستور داده که همه دفاتر تابع جریان صدر به مدت یک سال بسته شود.

مدیریت مرقد «سید محمد صدر»، (پدر سید مقتدی صدر) و نیز دفتر ویژه صدر و تشکیلات سرایا السلام (شاخه نظامی جریان صدر در نیروهای الحشد الشعبی) از این دستورالعمل مستثنا شده اند.

همزمان با انتشار این سند، همه صفحات صدر و «صالح محمد العراقی»، بازتاب دهنده مواضع صدر، در شبکه های اجتماعی به صورت ناگهانی بسته شد.

همزمان برخی منابع خبری گفته اند نیروهای موسوم به «کلاه آبی»، وابسته به سرایا السلام، که به دستور صدر به صورت مسلحانه برای «حمایت از تظاهرات کنندگان» در میدان التحریر حاضر بودند از منطقه خارج شده اند. هرچند برخی منابع دیگر این خبر را بی اساس دانسته اند.

علت این تصمیمات ناگهانی صدر هنوز مشخص نیست و برخی آن را به تلاش حزب الدعوه و ائتلاف بناء (به ریاست «هادی العامری) برای انتخاب «محمد شیاع السودانی» برای نخست وزیری مربوط دانسته اند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا