سرخط خبرها

هوک: به تقویت بنیه دفاعی عربستان در برابر ایران ادامه می‌دهیم

«برایان هوک» گفت که امریکا به تقویت قابلیت‌های دفاعی سعودی و نیروهای امریکایی در منطقه ادامه خواهد داد، تا جلوی تکرار این وقایع را بگیرد.

میدل ایست نیوز: «برایان هوک» به شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گفته حمله به تاسیسان نفتی عربستان که واشنگتن ایران را عامل آن می‌داند «اقدام جنگی» بود و آمریکا به تقویب بنیه دفاعی خودش، عربستان و دیگر کشورها در برابر حملات احتمالی در آینده ادامه خواهد داد.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، 14 اکتبر در جریان «گردهمایی دوحه» در پاسخ به این پرسش «سی‌ان‌بی‌سی» که آیا احتمال دارد حمله مشابهی دوباره صورت گیرد گفته «تروریسم معاصر این برتری را به قابلیت‌های معمول در پیشگیری پیدا کرده که حالت نامتقارنی دارد».

او افزوده «ما این را می‌دانیم، چون ما موضع نیروهای خود در منطقه را تقویت کرده‌ایم، و جلوی بیسیاری از حملات را گرفته‌ایم. ولی نمی‌توان به‌طور کامل جلوی نامتقارن بودن [حملات] را، که هر حکومت تروریستی از آن بهره می‌برد، گرفت».

برایان هوک می‌گوید هرچند واشنگتن دست به واکنش متقابل و برابر علیه حملات به تاسیسات عربستان نزد، اما «ایران در نتیجه این [حملات] در انزوای بیشتری از از نظر دیپلماتیک قرار گرفته است».

هوک در عین حال ابراز امیدواری کرده که شورای امنیت سازمان ملل دست به اقدامی بزند.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران می‌گوید کشورش بر توانایی‌ها و قابلیت‌های دفاعی در برابر حملات افزوده است: «ما بنیه دفاع هوایی عربستان و سایر کشورها را تقویت کرده‌ایم، و به تقویت قابلیت‌های دفاعی سعودی و خودمان در منطقه ادامه خواهیم داد، تا جلوی تکرار این وقایع را بگیریم».

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با اعلام «وضعیت اضطراری» به‌ دلیل تنش با ایران، اعلام کرد بیش از هشت میلیارد دلار جنگ‌افزار به عربستان و امارات و اردن می‌فروشد.

اخیرا دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود تأکید کرد که دست داشتن ایران در این حملات که در ماه سپتامبر انجام شد فعلا قابل تأیید نیست.

منبع
CNBC

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا