سرخط خبرها

معاون وزیر خارجه امریکا: امیدواریم نخست وزیر جدید عراق کاملا نتیجه اراده ملی عراق باشد

«دیوید هیل» با «عادل عبدالمهدی» و «محمد الحلبوسی» تحولات عراق و منطقه را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق، در دیدار با «دیوید هیل»، معاون سیاسی وزیر خارجه امریکا، بر شراکت استراتژیک عراق و امریکا و حمایت از عراق و نهادهای قانون و استقلال و حاکمیت ارضی این کشور تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر عبدالمهدی، در این دیدار که عصر امروز (پنجشنبه 19 دسامبر) انجام شد، نخست وزیر مستعفی عراق تأکید کرد که سیاسی وی برقراری روابط دوستانه با همه کشورهای همسایه و شرکا و دوستان بین المللی بوده و روابط عراق و امریکا و ادامه همکاری دو کشور در همه عرصه ها ازجمله مبارزه با تروریسم را مهم می داند.

در این دیدار تحولات عراق و منطقه و دیدگاه های عراق و ایالات متحده درباره آنها بررسی شد.

دیوید هیل همچنین در دیدار با «محمد الحلبوسی» تأکید کرد که کشورش امیدوار است که دولت جدید عراق کاملا نتیجه اراده ای ملی باشد.

وی در دیدار با رئیس مجلس عراق روابط دوجانبه و راه های توسعه روابط در راستای منافع دو کشور و نیز تلاش ها در عرصه مبارزه با تروریسم را بررسی کرد.

دیوید هیل در این دیدار تأکید کرد که امریکا به شراکت خود با عراق و حمایت از این کشور ادامه می دهد و بر ضرورت احترام به استقلال و تلاش برای امنیت و قدرت و ثبات این کشور تأکید می کند و خواستار همکاری با عراق برای بازسازی این کشور و بازگشت پناهجویان و آوارگان و توسعه عرصه های همکاری اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری و تضمین ثبات عراق و رفاه ملت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا