سرخط خبرها

شرط و شروط ایالات متحده برای کمک به لبنان

به گفته منابع آگاه «دیوید هیل» به مقامات لبنانی تأکید کرده که ایالات متحده از سیاست تحریم حزب الله و گروه های وابسته به آن دست نخواهد کشید.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «العربیه» به نقل از منابع آگاه از محتوای مذاکرات «دیوید هیل»، معاون سیاسی وزیر خارجه امریکا، با مقامات لبنانی خبر داد.

براساس این گزارش، محور اصلی این مذاکرات وساطت امریکا برای حل اختلافات لبنان و اسرائیل درباره ترسیم مرزها و ادامه تحریم ها علیه حزب الله و حمایت از روند اصلاحات در بخش دولتی لبنان بوده است.

به گفته منابع آگاه که در این مذاکرات حضور داشته اند، هیل به مقامات لبنانی تأکید کرده که ایالات متحده از سیاست تحریم حزب الله و گروه های وابسته به آن دست نخواهد کشید و این تحریم ها شامل همه کسانی خواهد شد که در انتقال اموال به حزب الله دست داشته باشند.

به گفته این منابع، در مسائل مربوط به تحولات لبنان، این مقام امریکایی بیشتر شنونده بود و با بی طرفی کامل به مباحث گوش می داد بی آنکه در جزئیات دخالتی کند و تنها موضوعی که بر آن تأکید داشت شروع هرچه سریع تر اصلاحات بود.

این مقامات افزوده اند که هیل در دیدارهای خود تأکید کرده که دولتی که تشکیل می شود باید از اعتماد مردم و جامعه جهانی برخوردار باشد و بتواند اعتبار نهادهای مالی لبنان را بازگرداند.

او به مقامات لبنانی گفته که «واشنگتن فقط در صورتی کمک های مالی خود به لبنان را ازسر می گیرد که دولتی مطابق خواست مردم و برخوردار از اعتماد جامعه بین المللی تشکیل شود».

براساس این گزارش، هیل تأکید کرده اگر دولت جدید به نحو درست شکل بگیرد و بتواند ثبات در لبنان ایجاد کند و وزرای شایسته در آن انتخاب شوند، امریکا اولین حامی آن خواهد بود.

این گزارش افزوده که معاون سیاسی وزیر خارجه امریکا با سران همه نیروهای سیاسی لبنانی به جز حزب الله، ازجمله «جبران باسیل» که گفته می شود ازجانب امریکا تحریم خواهد شد، دیدار کرده تا این پیغام را برساند که امریکا هیچ گروه سیاسی لبنانی را خط قرمز نمی داند و هیچ کس را وتو نمی کند.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا