سیاسی

پنتاگون: نیروهای امریکایی حملاتی را علیه مواضع گردان‌های حزب الله در عراق و سوریه انجام داده است

مقامات امریکایی اعلام کردند نیروهای این کشور 5 حمله علیه تاسیسات متعلق به گردان‌های حزب الله عراق انجام داده اند.

میدل ایست نیوز: مقامات امریکایی اعلام کردند نیروهای این کشور 5 حمله علیه تاسیسات متعلق به گردان‌های حزب الله عراق انجام داده اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امریکایی تصریح کرد: «5 حمله به تاسیسات متعلق به گردان‌های حزب الله در عراق انجام دادیم.»

در همین رابطه، پنتاگون هم اعلام کرد که نیروهای امریکایی حملات دفاعی دقیقی به 5 تاسیسات متعلق به گردان‌های حزب الله در عراق و سوریه را انجام داده اند که مقرهای فرماندهی، انبارهای سلاح و مراکز ایست و بازرسی را مورد هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع امریکا به نقل از «جاناتان هافمن»، معاون وزیر دفاع این کشور آمده است، در پاسخ به حملات مکرر گردان‌های حزب الله علیه پایگاه‌های عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش است، نیروهای امریکایی حملات دفاعی دقیقی به 5 مقر وابسته به گروه مذکور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی افزود: حملات نیروهای امریکایی منجر به کاهش قدرت و توان گردان‌های حزب الله برای انجام حملات احتمالی در آینده علیه نیروهای ائتلاف بین المللی خواهد شد.

در بیانیه پنتاگون آمده است در حملات پنج‌گانه نیروهای امریکایی سه موضع گردان‌های حزب الله در عراق و دو موضع این گردان‌ها در سوریه مورد هدف قرار گرفت که شامل مقرهای فرماندهی، انبارهای تسلیحات و مراکز ایست و بازرسی است گه گردان‌های حزب الله برای برنامه‌ریزی و انجام حملات علیه نیروهای ائتلاف بین المللی از آن استفاده می کند که اخیرا حمله‌ای موشکی علیه پایگاهی عراقی در نزدیکی کرکوک انجام داد که منجر به کشته شدن یک شهروند امریکایی و زخمی شدن 4 نیروهای تحت امر این کشور و دو تن از نیروهای امنیتی عراقی شد.

در پایان بیانیه پنتاگون آمده است که ایالات متحده امریکا به شرکای خود در ائتلاف بین المللی ضد داعش و نیز حاکمیت عراق احترام کامل قائل است و از عراقی قوی و مستقل حمایت می کند اما این امر، امریکا را از حق خود در دفاع از خویش باز نمی دارد.

خبرگزاری رسمی عراق نیز اعلام کرد: این حمله 30 دقیقه پس تماس تلفنی مارک اسپر وزیر دفاع امریکا با عادل عبدالمهدی صورت گرفته و نخست وزیر مستعفی عراق مخالفت خود را با این حمله اعلام کرده بود.

شبکه روسیا الیوم هم اعلام کرد در جریان این حمله هوایی، «الحاج علی»، یکی از فرماندهان ارشد گردان های حزب الله عراق کشته شده است.

الحشد الشعبی عراق هم پیش از این اعلام کرده بود که حملات به گردان‌های حزب الله، کار نیروهای امریکایی بوده است.

 

از طريق
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا