سرخط خبرهاسیاسی

رهبر ایران حمله آمریکا به حشدالشعبی عراق را به شدت محکوم کرد

رهبر جمهوری اسلامی ایران حمله آمریکا به حشدالشعبی عراق را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: رهبر جمهوری اسلامی ایران حمله آمریکا به حشدالشعبی عراق را به شدت محکوم کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به قضایای اخیر عراق خاطرنشان کرد: حمله امریکا به حشدالشعبی در واقع گرفتن انتقام داعش بود زیرا آن نیرویی که داعش را زمین گیر کرد و از بین برد، بسیج مردمی عراق بود.

وی تأکید کرد: من و دولت و ملت ایران، جنایت امریکا در حمله به حشدالشعبی عراق را به‌ شدت محکوم می کنیم.

رهبر جمهوری اسلامی هیجان ضد امریکایی در بغداد و سراسر عراق را نتیجه طبیعی جنایت های امریکا برشمرد و افزود: رئیس جمهور امریکا در مطلبی گفته ما این مسائل را از چشم ایران می بینم و به آن پاسخ خواهیم داد. اما باید به آنها گفت اولاً غلط می کنید زیرا این موضوع ربطی به ایران ندارد. ثانیاً باید منطقی باشید و بفهمید که علت اصلی این قضایا چیست. البته آنها منطقی نیستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: امریکایی‌ها باید بفهمند که مردم منطقه همچون عراق و افغانستان، از آنها به دلیل جنایت هایشان متنفرند و این تنفر یک جا خود را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به جنایتهای امریکا به‌ویژه دستگاه خبیث بلک واتر در عراق و در افغانستان و کشتار هزاران دانشمند عراقی و همچنین مردم عادی خاطرنشان کرد: نتیجه حرکت های سیاسی و امنیتی امریکا و ظلم به مردم منطقه و غارت منافع، و تکبر در مقابل آنها، چنین تنفری است.

رهبر انقلاب اسلامی سفر مقام‌های امریکایی به برخی کشورهای منطقه بدون اجازه آن کشورها و حضور در پایگاههای خود را نمونه دیگری از رفتارهای تحقیرآمیز علیه کشورها و ملت های منطقه و زمینه ساز موج نفرت و عصبانیت دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی اگر تصمیم بگیرد با کشوری معارضه و مقابله کند، صریح این کار را انجام خواهد داد اما همه بدانند ما به منافع و مصالح کشور و به عزت و عظمت و پیشرفت ملت ایران به‌شدت پایبند هستیم و در مقابل هرکس که بخواهد آن را تهدید کند، بدون ملاحظه وارد خواهیم شد و به او ضربه خود را وارد خواهیم کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای، ملت ایران را ملتی شجاع، با بصیرت و آماده به‌کار در همه عرصه ها خواندند و گفتند: بر خلاف اینکه بعضی‌ها می‌گویند جنگ می‌شود، ما هرگز کشور را به سمت جنگ نمی بریم اما اگر دیگران بخواهند موضوعی را به این کشور تحمیل کنند، ما با قدرت تمام مقابل آنها می ایستیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا