سرخط خبرهاسیاسی

نماینده ولی‌فقیه در الحشد الشعبی: چرا روسای سه‌گانه عراق مواضع قاطعانه‌ای در قبال حمله به کنسولگری ایران اتخاذ نکردند؟

«محمد الحیدری»، نماینده ولی‌فقیه و رئیس عقیدتی سازمان الحشد الشعبی نامه‌ای خطاب به روسای سه‌گانه عراق در رابطه با اتفاقات اخیر در برابر سفارتخانه امریکا در بغداد نوشت.

میدل ایست نیوز: «محمد الحیدری»، نماینده ولی‌فقیه و رئیس عقیدتی سازمان الحشد الشعبی نامه‌ای خطاب به روسای سه‌گانه عراق در رابطه با اتفاقات اخیر در برابر سفارتخانه امریکا در بغداد نوشت.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، الحیدری در این نامه خطاب به روسای‌گانه عراق آورده است، همگان از اهتمام پررنگ شما به برخی رفتارهایی که در جریان تشییع باشکوه در مقابل سفارت امریکا اطلاع دارند، ما نیز طبیعتا با حمله به سفارتخانه‌ها و هیات‌های دیپلماتیک موافق نیستیم اما در اینجا این سوال را مطرح می کنیم که چرا همانند این اهتمام را در برابر حمله باندها و به آتش کشیدن منازل، ساختمان‌ها و اموال عمومی و خصوصی در بغداد و دیگر استان‌ها شاهد نبودیم همچنین هنگامی که برخی باندها دست به عملیات قتل و ربایش زدند و زندگی روزمره مردم را به تعطیلی کشاندند، شاهد هیچ گونه موضع قاطعانه‌ای از سوی شما نبودیم.

نماینده ولی فقیه در الحشد الشعبی در ادامه گفت: چه بسا برخی در پاسخ بگویند، حمله روز گذشته با موارد ذکر شده تفاوت دارد چرا که این حمله به سفارتخانه انجام شده و این امر با عُرف دیپلماتیک و قوانین بین المللی در منافات است اما هنگامی که برخی باندها، کنسولگری ایران در نجف اشرف را پس از عقب‌نشینی نیروهای امنیتی از اطراف آن به آتش کشیدند، شاهد این اهتمام و توجه شما نبودیم، این اقدامات چند بار تکرار شد اما هیچ گونه نیرویی برای حفاظت از آن اعزام نشد، همچنین حملاتی علیه کسنولگری ایران در کربلای معلی انجام شد و برخی افراد تلاش کردند آن را به آتش بکشند و هیچ گونه اقدام و موضع قاطعانه‌ای برای حفاظت از آن اتخاذ نشد.

وی در ادامه اظهار داشت: آنچه که اخیرا روی داد، قتل مستقیم جوانان و افراد فداکار الحشد الشعبی به عنوان بخشی از نیروهای مسلح عراق توسط ایالات متحده امریکا به شمار می رود در مقابل، جمهوری اسلامی ایران نه تنها دستش به خون فرزندان ملت عراق آغشته نیست بلکه از مردم عراق در جهادشان علیه گروه تروریستی داعش حمایت و پشتیبانی کرد.

الحیدری که نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی نیز است، در پایان خطاب به روسای سه‌گانه عراق گفت: امیدواریم پس از این شاهد موضع قاطعانه شما در برابر باندهای مورد حمایت امریکا باشیم که دست به کشتار، ربایش و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی می زنند و در مسیر زندگی مردم را مانع‌تراشی می کنند؛ اقداماتی که به تاسیسات اقتصادی حیاتی کشور آسیب وارد می کند.

تیپ 45 الحشد الشعبی عصر یکشنبه 29 دسامبر 2019 هدف حمله آمریکا قرار گرفت که این حمله منجر به شهید شدن 25 تن و زخمی شدن 51 نفر شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا