سرخط خبرها

تقدیر «پومپئو» از قطر بابت «همبستگی دربرابر نفوذ ایران»

«مایک پومپئو» تماس تلفنی با امیر قطر از همبستگی قطر با امریکا دربرابر ایران و محکوم کردن حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد تشکر کرد.

میدل ایست نیوز: «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در تماس تلفنی با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر، از «همبستگی قطر با امریکا دربرابر نفوذ شرورانه ایران» قدردانی کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده، پومپئو چهارشنبه شب (اول ژانویه) در تماس تلفنی با امیر قطر از همبستگی قطر با امریکا دربرابر ایران و ازجمله محکوم کردن حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد تشکر کرد.

براساس این بیانیه در این تماس تلفنی تحولات منطقه بررسی و طرفین بر ضرورت هماهنگی و همکاری برای تضمین صلح و ثبات در منطقه تأکید کردند.

این تماس تلفنی پس از آن انجام شده که وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای حمله به سفارت امریکا در بغداد را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه قطر تأکید شده که قطر این اقدام را به شدت محکوم می کند و افزوده که تلاش برای تصرف سفارت عراق اقدامی غیر قابل قبول و خلاف توافق نامه های بین المللی است.

در این بیانیه از همه گروه ها در عراق خواسته شده که با خویشتنداری به عبور از مرحله حساس کنونی کمک کنند و افزوده که قطر از عراق و ملتش برای ثبات و شکوفایی حمایت می کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا