سرخط خبرهاسیاسی

حمله مجدد پهپادی به دو خودروی الحشد الشعبی در تاجی/ ائتلاف بین المللی: ما هیچ عملیاتی در این منطقه نداشته ایم

منابع امنیتی عراق از شهادت چند نیروی الحشد الشعبی در بمباران یک کاروان نظامی در جاده تاجی در شمال بغداد در بامداد شنبه خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع امنیتی عراقی از شهادت چند نیروی الحشد الشعبی در بمباران یک کاروان نظامی در جاده تاجی در شمال بغداد در بامداد شنبه (4 ژانویه) خبر دادند.

در اخبار اولیه گفته شد که در این عملیات یکی از سران الحشد الشعبی جان باخته است اما سازمان حشد با صدور بیانیه ای تأکید کرد که «منابع اولیه نشان می دهد که کاروان مزبور مربوط به تیم بهداری حشد بوده که در نزدیکی ورزشگاه تاجی هدف بمباران هوایی قرار گرفته است».

حشد تأکید کرد که اخبار منتشر شده درباره کشته شدن «شبل الزیدی» و «رائد الکروی» و «حامد الجزائری» که در  تلویزیون رسمی عراق اعلام شده بود، بی اساس است.

حامد الجزائری، رئیس سرایا الخراسانی، نیز با صدور بیانیه ای تأکید کرد که در سلامت کامل است و نسبت به جنگ روانی هشدار داد.

مجله «نیوزویک» به نقل از منابعی در پنتاگون خبر داد که 6 نیروی الحشد الشعبی در این عملیات پهپادی که بامداد شنبه اجرا شده جان باخته اند.

به گفته این منابع، هدف این حمله نیروهایی از کتائب امام علی(ع) بوده اند و به احتمال قوی «شبل الزیدی»، فرمانده این گروه نظامی، در میان کشته شدگان است.

این منابع تأکید کرده اند که این حمله بخشی از استراتژی ای است که رئیس جمهور امریکا صبح پنجشنبه با آن موافقت کرده و به موجب آن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، ترور شده است.

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از منابع نظامی عراقی از آتش گرفتن خودروها و مشاهد 6 جسد در پی این حمله خبر داد.

ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری ایالات متحده اعلام کرد که این ائتلاف هیچ عملیات هوایی در نزدیکی پایگاه نظامی التاجی انجام نداده است.

به گزارش «رویترز»، سخنگوی این ائتلاف با انتشار توئیتی تأکید کرد که ائتلاف هیچ عملیاتی در اطراف فرودگاه التاجی انجام نداده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا