سرخط خبرهاسیاسی

تماس تلفنی ملک سلمان با «برهم صالح» و تاکید بر اهمیت آرام‌سازی اوضاع

ملک سلمان، پادشاه عربستان تماس تلفنی با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق برقرار کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوري عراق، با دریافت تماس تلفنی ازجانب ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان، درباره تازه ترین تحولات منطقه و روابط دوجانبه با وی گفت وگو کرد.

در این تماس تلفنی که در ساعات پایانی روز شنبه برقرار شد، ملک سلمان بر حمایت کشورش از ثبات و حاکمیت ارضی عراق و نیز امنیت عراق و منطقه تأکید کرد.

او همچنین دور نگه داشتن عراق از منازعات منطقه ای و بین المللی و خودداری از تبدیل آن به میدان تصفیه حساب ها را خواستار شد و بر ضرورت خویشتنداری و آرام کردن فضا و دست زدن به هر اقدامی که از شدت تنش ها بکاهد براي تحقق امنیت و ثبات در عراق و کل منطقه تأکید کرد.

برهم صالح نیز در این تماس تلفنی از اهتمام عربستان به عراق تقدیر و بر ضرورت ادامه پیروزی ها برای نابودی تروریسم و افراط گرایی و حمایت از حاکمیت ارضی عراق ازطریق دور نگه داشتن آن از کشمکش های منطقه ای و محوربندی ها تأکید کرد و امنیت عراق را امنیت کل منطقه دانست.

ملک سلمان نيز در این تماس تلفنی درباره تازه‌ترین تحولات و رخدادهای منطقه با رئیس جمهور عراق صحبت و تاکید کرد ریاض خواهان امنیت و ثبات عراق است.

پادشاه سعودی ضمن تاکید بر اهمیت آرام‌سازی اوضاع، بر اهمیت پایان دادن به بحران موجود در منطقه و اتخاذ همه اقدامات لازم برای کاهش تنش در آن تاکید کرد.

در این تماس تلفنی همچنین روابط دوجانبه و ضرورت گسترش آن در راستای منافع دو کشور بررسی شد.

برهم صالح پیش از این در تماس های تلفنی با همتایان فرانسوی و ترکیه ای خود درباره تحولات منطقه مذاکره کرده بود.

منبع
السومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا