سرخط خبرها

وزیر خارجه بریتانیا برای بررسی ترور سردار سلیمانی به واشنگتن می رود

سخنگوی نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور درباره حادثه ترور سردار سلیمانی مذاکراتی با همتایان آلمانی، فرانسوی، و امریکایی خود خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: سخنگوی نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه، روز پنجشنبه هفته جاری برای گفت وگو درباره ترور سردار قاسلم سلیمانی به واشنگتن می رود.

به گزارش «رویترز»، وی افزود که راب پیش از سفر به امریکا با همتایان آلمانی و فرانسوی خود در این باره مذاکره خواهد کرد.

این مقام انگلیسی افزود که «بوریس جانسون»، نخست وزیر بریتانیا، نیز به احتمال قوی مذاکراتی با سران سیاسی داخلی و نیز رئیس جمهور امریکا و صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه در همین باره خواهد داشت.

بامداد جمعه، نیروهای امریکایی اعلام کردند که طی یک حمله پهپادی سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، و ابومهدی المهندس، عالی ترین فرمانده الحشد الشعبی عراق، را ترور کرده اند.

این اقدام امریکا واکنش های شدیدی در عراق و ایران داشت و نخست وزیر عراق آن را تعرض به حاکمیت ارضی عراق توصیف کرد و با توجه به اختیارات محدود دولت به علت استعفا خواستار جلسه فوق العاده مجلس عراق برای بررسی این موضوع شد.

این حادثه مایه نگرانی کشورهای منطقه از واکنش ایران به این عملیات امریکا شده و شدت تنش ها میان ایران و امریکا را شدت بخشیده است.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا