سرخط خبرهاسیاسی

تاکید عبدالمهدی بر لزوم همکاری برای عملی‌سازی خروج نظامیان خارجی از عراق در دیدار با سفیر امریکا

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق در دیدار با «متیو تولر»، سفیر ایالات متحده امریکا در بغداد بر لزوم همکاری مشترک برای عملی کردن خروج نظامیان خارجی از عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق در دیدار با «متیو تولر»، سفیر ایالات متحده امریکا در بغداد، لزوم همکاری مشترک برای عملی کردن خروج نظامیان خارجی از عراق را به وی ابلاغ کرد.

طرفین در این دیدار درباره تحولات روی داده و موضع دولت عراق در قبال آن رایزنی کردند.

در همین رابطه، عبدالمهدی بر لزوم همکاری مشترک برای عملی کردن خروج نظامیان خارجی طبق طرح پارلمان عراق و قرار دادن مناسبات با ایالات متحده امریکا بر مبنایی صحیح تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر مخاطره‌آمیز بودن وضعیت کنونی و پیامدهای احتمالی آن، اظهار داشت: «عراق تمام تلاش خود را برای ممانعت از کشیده شدن به سمت جنگ مفتوح و نامحدود به کار خواهد بست.»

عبدالمهدی با اشاره به سیاست ثابت دولت عراق در برقراری مناسبات با همه کشورها و عدم ورود به سیاست محوربندی‌ها و اینکه قدرت دولت عراق به سود همگان است، تاکید کرد: «دولت عراق خواهان برقراری مناسبات مبتنی بر همکاری و احترام متقابل و نیز حفظ امنیت، ثبات و حاکمیت ملی خود است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا