سرخط خبرها

رایزنی «عادل عبدالمهدی» با دبیرکل ناتو درباره جلوگیری از وقوع جنگ در منطقه

«عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق در تماسِ تلفنی «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو درباره جلوگیری از وقوع جنگ در منطقه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق در تماسِ تلفنی «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو درباره جلوگیری از وقوع جنگ در منطقه رایزنی کرد.

عبدالمهدی در این تماس تلفنی ضمن ابراز افتخار از روابط موجود میان عراق و ناتو، به بیان سیاست دولت عراق و مناسبات متوازن آن و موضع دولت و پارلمان این کشور در قبال حضور نیروهای خارجی و طرح خروج آنها و حفظ حاکمیت عراق پرداخت.

دبیرکل ناتو هم در این تماس تلفنی بر اهمیت توسعه مناسبات و همکاری موجود میان عراق ناتو و تمایل این سازمان برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق و آموزش آن و نیز مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

طرفین همچنین درباره بحران کنونی، تحولات امنیتی، تلاش‌ها برای ممانعت از بروز جنگ در منطقه، کاهش سطح تنش و بحران و دور کردن منطقه و جهان از پیامدهای جنگ رایزنی کردند.

دبیرکل ناتو پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود که این سازمان به ماموریت خود در آموزش نیروهای عراقی و ممانعت از بازگشت داعش و تقویت توان‌مندی‌های نیروهای مسلح عراق پایبند است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا