سرخط خبرها

ائتلاف القوی العراقیه سکوت مکرر دولت عراق در قبال نقض حاکمیت این کشور را محکوم کرد

ائتلاف القوی العراقیه با صدور پیامی، سکوت مکرر دولت در قبال نقض حاکمیت عراق و ضعف اقدامات آن در تضمین سلامت شهروندان و اراضی این کشور را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف القوی العراقیه با صدور پیامی، سکوت مکرر دولت در قبال نقض حاکمیت عراق و ضعف اقدامات آن در تضمین سلامت شهروندان و اراضی این کشور را محکوم کرد.

ائتلاف القوی العراقیه تاکید کرد دولت عراق مسئولیت کامل اتخاذ اقدامات لازم برای تضمین حاکمیت عراق در برابر هر گونه نقض و از سوی هر گروه منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز اقامه شکایت نزد شورای امنیت به خاطر تضمین حقوق حاکمیتی کشور را برعهده دارد.

این ائتلاف ضمن محکوم کردن نقض حاکمیت عراق، از کشورهای همسایه و ایالات متحده امریکا خواست به حاکمیت عراق احترام گذاشته و به توافق‌نامه‌ها و اصول بین‌المللی حاکم بر مناسبات کشورها پایبند باشند.

ائتلاف القوی العراقیه در پایان از شرکای سیاسی خود در عراق خواست به مسئولیت قانونی خود عمل کنند و طی تصمیمی مسئولانه شخصیتی ملی و مقبول را به نخست‌وزیری کشور معرفی کنند تا دولتی عراقی، کارآمد و قادر به مدیریت پرونده سیاست خارجی و تنظیم مناسبات عراق با کشورهای دیگر و صیانت از حاکمیت کشور تشکیل دهد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا