سرخط خبرهاسیاسی

نخست وزیری عراق: دولت به تلاش‌های خود برای احترام به حاکمیت عراق ادامه می دهد/ ایران پیش از حمله پیام داده بود

دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای به حمله موشکی امروز ایران به پایگاه‌های عین الاسد استان الانبار و پایگاهی در اربیل واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای به حمله موشکی امروز ایران به پایگاه‌های عین الاسد استان الانبار و پایگاهی در اربیل واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است، در بامداد روز چهارشنبه مصادف با 8/1/2020 میلادی پیامی شفاهی از ایران دریافت کردند مبنی بر اینکه عملیات واکنش به ترور سردار سلیمانی آغاز شده یا لحظاتی بعد آغاز خواهد شد و این حمله محدود به اماکن حضور نیروهای امریکایی در عراق خواهد بود بدون اینکه این اماکن را مشخص شود.

طرف عراقی در همان زمان، امریکایی‌ها با ما تماس گرفتند در حالی که موشک‌ها بر مواضع مربوط به نیروهای امریکایی در دو پایگاه عین الاسد استان الانبار و پایگاه حریر در اربیل و مواضع دیگر سقوط می کرد.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق در ادامه افزود: طبیعتا ما به محض دریافت خبر، به فرماندهی نظامی عراقی هشدار دادیم تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند، ما تا بدین لحظه هیچ گونه خسارت جانی نزد طرف عراقی و نیروهای ائتلاف بین المللی دریافت نکرده‌ایم.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از زمان آغاز حمله تا این ساعات مشغول پیگیری تحولات است و تماس‌های داخلی و خارجی لازم در راستای تلاش برای مهار اوضاع و عدم ورود به جنگی تمام عیار که عراق و منطقه نخستین قربانیان آن خواهد بود، برقرار کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، عراق با هر گونه نقض حاکمیت و تجاوز به اراضی این کشور مخالف است و دولت به تلاش‌های خود برای ممانعت از افزایش تنش و احترام همگان به حاکمیت عراق و عدم تعارض به آن و نیز به خطر نیانداختن زندگی شهروندان این کشور ادامه می دهد.

دولت عراق در پایان از همگان خواست، خویشتنداری، مقدم شمردن صدای عقل و پایبندی به اصول بین المللی و احترام به کشور عراق و تصمیمات دولت این کشور را سرلوحه خویش قرار دهند و به دولت این کشور برای مهار و پشت سرنهادن این بحران مخاطره‌انگیز که منطقه و جهان را به بروز جنگی فراگیر و ویرانگر هشدار می دهد، کمک کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا