سرخط خبرهاسیاسی

تاکید «برهم صالح» در دیدار با «مولود چاووش اوغلو» بر مخالفت عراق با اصل جنگ نیابتی

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق امروز پنجشنبه در کاخ السلام بغداد با «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه و هیات همراه دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق امروز پنجشنبه در کاخ السلام بغداد با «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه و هیات همراه دیدار کرد.

برهم صالح در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و هماهنگی مشترک برای دور کردن عراق و منطقه از درگیری‌ها و جنگ‌ها، مخالفت خود را با اصل جنگ نیابتی و تبدیل عراق به مبدائی برای تجاوز به هر یک از کشورهای همسایه اعلام کرد.

رئیس جمهوری عراق در ادامه بر لزوم یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای حل و فصل بحران‌های کنونی، خویشتنداری و آرام‌سازی اوضاع برای برخورداری مردم منطقه از ثبات، امنیت و رفاه تاکید کرد.

از سوی دیگر، رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه ضمن اشاره به حمایت آنکارا از حاکمیت و ثبات عراق، بر لزوم کاهش تنش‌های روزافزون و در پیش گرفتن ابزار گفت‌وگوی سازنده برای تعامل با اوضاع حساس کنونی منطقه تاکید کرد.

طرفین همچنین در این دیدار درباره راهکارهای تقویت و توسعه مناسبات دوجانبه در راستای منافع مشترک دو کشور و تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای وبین‌المللی و مسائل مورد اهتمام عراق و ترکیه رایزنی کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا