سرخط خبرهاسیاسی

تاکید «عادل عبدالمهدی» در دیدار با وزیر خارجه ترکیه بر عدم ورود عراق به سیاست محوربندی‌ها

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق امروز پنجشنبه با «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

میدل ایست نیوز:«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق امروز پنجشنبه با «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

چاووش اوغلو در این دیدار ضمن انتقال درود و سلام رهبری ترکیه به عبدالمهدی و اعلام حمایت آنکارا از امنیت، ثبات و حاکمیت ملی عراق، تاکید کرد: «آنکارا موضع دولت عراق برای دور کردن این کشور از منازعات بین المللی و تاکید بر حفظ صلح و ثبات و دور کردن کشورهای منطقه از خطرات جنگ‌ها را ارج می‌نهد.»

وزیر امور خارجه همچنین به این مسئله اشاره کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور به وی دستور سفر به بغداد با هدف تاکید بر حمایت ترکیه از عراق و ایستادگی در کنار دولت و ملت این کشور را داده است.

از سوی دیگر، عبدالمهدی با استقبال از سفر وزیر خارجه ترکیه و ابراز خرسندی از همکاری موجود میان دو کشور، تاکید کرد: «امنیت منطقه و حفظ منافع آن، مسئولیت همه کشورهاست و دولت عراق به مواضع و سیاست‌های ثابت خود در برقراری مناسبات متوازن در راستای حفظ منافع کشور و حاکمیت ملی آن و کشورهای همسایه و عدم ورود به سیاست محوربندی‌ها پایبند است.»

در این دیدار روابط همکاری میان دو کشور و تحولات بحران میان ایران و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا