سیاسی

شبکه NBC: عملیات ترور سردار سلیمانی از پایگاه العدید قطر مدیریت شد

شبکه NBC امریکا روایت جدیدی از حادثه ترور «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس الحشد الشعبی و «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: شبکه NBC امریکا روایت جدیدی از حادثه ترور «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس الحشد الشعبی و «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران ارائه کرد.

این شبکه اعلام کرد، جاسوس‌ها در فرودگاه‌های دمشق و بغداد در ارائه اطلاعات به امریکا کمک کردند، اطلاعاتی که مقامات امریکا را به مشخص‌سازی زمان پرواز سلیمانی از دمشق به بغداد قادر ساخت.

NBC در ادامه با بیان اینکه 3 پهپاد در انتظار کاروان حامل سلیمانی بود که این امر تسلط امریکا بر حریم هوایی عراق را نشان می دهد، اظهار داشت: پس از فرود هواپیما در فرودگاه بین‌المللی بغداد، مقامی عراقی برای خوش‌آمدگویی نزد سلیمانی رفت، در حالی که «جینا هاسپل»، رئیس سازمان سیا و «مارک اسپر»، وزیر دفاع امریکا از دفترشان مشغول مشاهده این صحنه بودند همچنین مقامی عراقی نیز در آنجا حضور داشت که به علت تاریکی شب، صورتش واضح نبود.

این شبکه در ادامه تصریح کرد: «ایالات متحده امریکا تلفن‌های همراه افرادی که در قالب خودروهای حامل سلیمانی از فرودگاه بغداد خارج شدند را بررسی و کنترل کرد و پیش از آغاز حمله پهپادی از هویت‌شان اطمینان حاصل کرد و مدیریت این عملیات از پایگاه العدید در قطر انجام شد.»

NBC در پایان تاکید کرد: نظامیان امریکایی در پایگاه العدید، چهار موشک شلیک شده به سمت خودروی حامل المهندس و سلیمانی و خودرویی که جلوتر از آنها در مسیر فرودگاه بین المللی بغداد در حرکت بود را مشاهده می کردند، این حمله در بامداد روز جمعه اتفاق افتاد، زمانی که حرکت خودروها در آن زمان بسیار اندک بود.

خبرگزاری رویترز پیشتر اعلام کرده بود که برخی کارمندان فرودگاه بغداد و افراد دیگری در شرکت هواپیمایی سوریه اطلاعاتی درباره زمان سفر سردار سلیمانی در اختیار امریکایی‌های قرار داده اند.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا