سرخط خبرهاسیاسی

طرح‌ ایجاد اقلیم‌های مختلف در عراق/سفر اخیر الحلبوسی به واشنگتن برای بررسی طرح اقلیم سُنی بوده است

«هشام الهاشمی»، کارشناس امنیتی نزدیک به نیروهای امنیتی عراق طی یادداشتی به تلاش برخی کشورها برای ایجاد اقلیم‌های متعدد در عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: «هشام الهاشمی»، کارشناس امنیتی نزدیک به نیروهای امنیتی عراق طی یادداشتی به تلاش برخی کشورها برای ایجاد اقلیم‌های متعدد در عراق خبر داد.

وی افزود: در هفته‌ها و روزهای گذشته، گفت‌وگوهای عمیقی برای اجرای یکی از راه‌کارهای مورد توافق امریکا، غرب و کشورهای بزرگ همسایه عراق نظیر ایران، ترکیه و عربستان برای ایجاد چندین اقلیم بر اساس تعداد جمعیت، منابع طبیعی و همگرایی فرهنگی مانند تجربه اقلیم کردستان در قالب دولت فدرال عراق انجام گرفت.

الهاشمی در ادامه افزود: این موضوع با رهبران کُرد، اهل سنت و شیعه مورد رایزنی قرار گرفته، موضوع مذکور نیازمند گفت‌وگوهای آرام در رسانه‌های ملی از سوی کارشناسان متخصص حقوق، اقتصاد و امنیت برای آگاهی از نظر مردم عراق است.

در همین رابطه، «نبیل جاسم»، از فعالان رسانه‌ای عراق و مجری شبکه دجله طی توئیتی نوشت: پایتختی عربی روز پنجشنبه و جمعه گذشته شاهد نشست‌های گروهی از شخصیت‌های سُنی برای احیای ایده برپایی اقلیم در قالب دولت فدرال عراق بود.

موضوع سفر اعلام نشده و کوتاه محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به واشنگتن که تقریبا یک ماه پیش انجام شد، گفت‌وگو بر سر طرحی امریکایی برای احیای ایده اقلیم سُنی بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا