سرخط خبرها

نماینده عراق در دیدار با دبیر کل ناتو: عراق حملات اخیر در خاک خود را نمی پذیرد

سفیر عراق در بروکسل، در دیدار با «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان ناتو تازه ترین تحولات منطقه خاورمیانه و عراق را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «صادق الرکابی»، سفیر عراق در بروکسل، در دیدار با «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان ناتو تازه ترین تحولات منطقه خاورمیانه و عراق را بررسی کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، الرکابی در این دیدار تأکید کرد که عراق تعرضات به خاک این کشور در حملات اخیر را به هیچ وجه نمی پذیرد و آن را نقض صریح حاکمیت ارضی خود و خلاف قوانین بین المللی می داند.

او تأکید کرد که عراق به همکاری خود با شرکای بین المللی برای کاهش تنش میان ایران و امریکا ادامه خواهد داد.

دبیر کل ناتو نیز در این دیدار بر حمایت کامل ناتو از حاکمیت ارضی عراق و همکاری با جامعه بین الملل در عرصه مبارزه با تروریسم و تحقق امنیت و صلح بین الملل تأکید کرد.

در این دیدار همچنین روند فعالیت نیروهای ناتو در عراق و نحوه ادامه همکاری ها در چارچوب مصوبه اخیر مجلس عراق درباره خروج نیروهای خارجی از کشور بررسی و بر اهمیت افزایش تماس ها برای طراحی برنامه تازه ای که متناسب با تحولات تازه عراق باشد تأکید شد.

پیش از این یک مقام عراقی به پایگاه «روسیا الیوم» گفت که یکی از ایده های مطرح درباره حضور نیروهای خارجی در عراق آن است که نیروهای امریکایی تحت فرماندهی نیروهای ناتو در عراق فعالیت کنند.

این مقام گفت که دولت های عراق و امریکا در تماس با یکدیگر هستند و درباره آینده حضور نیروهای امریکایی مذاکراتی در جریان است و طرفین تمایل دارند که مذاکرات در این باره آغاز شود و در یک بازه زمانی شش ماهه یا یک ساله ادامه یابد.

او گفت که یکی از ایده های مطرح آن است که نیروهای ناتو در عراق باشند و نیروهای امریکایی هم در چارچوب ناتو حضور داشته باشند.

وی افزود که نیروهای دولتی عراق به مسئولان امریکایی تأکید کرده اند که به حضور نیروهای امریکایی در عراق نیاز دارند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا