سرخط خبرها

هشدار ائتلاف «الفتح» به آمریکا درباره دور زدن مصوبه پارلمان عراق

رئیس فراکسیون پارلمانی ائتلاف فتح هشدار داد که هرگونه دور زدن مصوبه پارلمان عراق در خصوص اخراج نیروهای آمریکایی، به درگیری‌های نظامی منجر خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «محمد سالم الغبان» رئیس فراکسیون ائتلاف «الفتح» (به ریاست «هادی العامری») در پارلمان عراق دوشنبه شب در سخنانی گفت که عراق خواستار اتخاذ تدابیر قانونی برای پایان حضور نیروهای خارجی از خاک این کشور است.

وی با اشاره به اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی درباره خروج نیروهای این کشور از عراق هشدار داد که هرگونه دور زدن مصوبه پارلمان عراق در خصوص اخراج نیروهای آمریکایی، به درگیری‌های نظامی منجر خواهد شد.

الغبان تأکید کرد که مصوبه مجلس بعد از آن تصویب شد که شورای امنیت ملی عراق اعلام کرد که برای حفظ امنیت کشور به این نیروها نیازی ندارد.

سازمان الحشد الشعبی نیز دوشنبه شب بیانیه‌ای را در حمایت از طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق که پارلمان آن را اخیرا تصویب کرده است، صادر کرد.

در این بیانیه آمده که الحشد الشعبی بار دیگر حمایت خود را از مصوبه پارلمان عراق و تصمیم عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح در خصوص اخراج نیروهای خارجی از این کشور» اعلام می‌کند.

در این بیانیه که در پی نشست روز دوشنبه رهبران گروه‌های مقاومت عراق صادر شده است، بر «ضرورت ادامه و توسعه مکانیزم‌های آموزشی و تقویت هماهنگی مشترک با نیروهای امنیتی عراق» تأکید شد.

منبع
خبرگزاری العراقیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا