سرخط خبرهاسیاسی

«برهم صالح» در دیدار با وزیر امور خارجه قطر: عراق، مبدا تجاوز یا میدانی برای جنگ نخواهد شد

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در دیدار با وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد عراق می تواند کانون ثبات و صلح میان گروه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد عراق می تواند کانون ثبات و صلح میان گروه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

در این دیدار که در کاخ السلام بغداد انجام شد، طرفین درباره وضعیت کنونی منطقه و جهان، راهکارهای آرام‌سازی اوضاع به منظور حفظ امنیت و ثبات منطقه و لزوم خویشتنداری و ترجیح ابزار گفتمان برای کاهش شدت تنش‌ها، رایزنی کردند.

برهم صالح در این دیدار تصریح کرد: «عراق می تواند عامل تفاهم مثبت و کانون ثبات و صلح میان گروه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باشد، بغداد از یکپارچه‌سازی تلاش‌ها به منظور حل و فصل بحران‌های کنونی حمایت می کند تا ملت‌های منطقه از صلح و رفاه برخوردار شوند.»

رئیس جمهوری عراق اظهار داشت: « عراق به مبدایی برای تجاوز به کشورهای همسایه یا میدانی جدید برای جنگ نخواهد بود، جنگی که انرژی و منابع ملت‌ها را به تحلیل می برد.»

از سوی دیگر، رئیس دستگاه دیپلماسی قطر با اشاره به حساسیت وضعیت کنونی بر اهمیت هماهنگی و همکاری مشترک با طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی برای دستیابی به راهکارهای مسالمت‌آمیز در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق و وزیر امور خارجه قطر در پایان درباره راه‌های تقویت و توسعه مناسبات دوجانبه میان بغداد و دوحه در راستای منافع مشترک دو کشور رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه قطر پیشتر با «محمدعلی الحکیم»، همتای عراقی خود دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا