سرخط خبرها

تأکید نخست وزیر و رئیس مجلس عراق بر تقویت روابط دوستانه عراق با کشورهای جهان ازجمله امریکا

رئیس پارلمان عراق در دیدار با نخست وزیر مستعفی عراق، بر لزوم ادامه روابط متعادل خارجی و درگیر نشدن در محور بندی ها و تحریم ها تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستعفی عراق، بر لزوم ادامه روابط متعادل خارجی و درگیر نشدن در محور بندی ها و تحریم ها تاکید کردند.

در بیانیه دفتر رئیس مجلس که سه شنبه شب (14 ژانویه) منتشر شده آمده است که در این دیدار که در دفتر الحلبوسی انجام شد، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی کشور بررسی شد و طرفین درباره تازه ترین تحولات عراق و پیامد های بحران فعلی منطقه و مساله حضور نظامی نیروهای خارجی و طرح مجلس برای اخراج آنها تبادل نظر کردند.

دو طرف با تاکید بر اینکه اعتماد میان مقامات به حل مسائل داخلی و خارجی کمک می کند، بحران فعلی را خطرناک دانستند و بر ضرورت همکاری و برنامه ریزی و بستن همه روزنه هایی که ممکن است از آن سوءاستفاده شود تأکید کردند.

در ادامه نیز بر اهمیت ادامه دادن روابط متعادل و عدم دخالت در سیاست محوربندی ها و تحریم ها و روابط دوستانه با همه کشورهای همسایه تاکید کردند و تقویت روابط دوستانه با کشورهای جهان از جمله آمریکا و حفظ منافع کشور و حاکمیت آن و عدم دخالت در امور داخلی کشور را لازم دانستند.

دو طرف بر همکاری جهت اتخاذ هر تصمیمی که ضامن منافع و ثبات و امنیت و حاکمیت عراق باشد و کشور را از خطرهای احتمالی آینده در امان بدارد تاکید کردند و گفتند که عراق باید در نقطه ای امن و به دور از درگیری ها باشد.

در این دیدار همچنین بر ضرورت فعالیت مشترک و بستن همه روزنه هایی که داعش می تواند از آن سوء استفاده کند تاکید کردند و از همه خواستند که برای کشور و دولت و حاکمیت آن برای حفظ منافع عراق و تحقق درخواست های ملت همکاری کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا