سیاسی

عبدالفتاح السیسی بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه را با حضور ولیعهد امارات افتتاح کرد+تصاویر

رئیس جمهوری مصر بزرگترین پایگاه نظامی کشورش در خاورمیانه را افتتاح کرد.

میدل ایست نیوز: «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر صبح امروز چهارشنبه پایگاه نظامی «برنیس» را به عنوان بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه در منطقه دریای سرخ افتتاح کرد.

در مراسم افتتاح این پایگاه «محمد بن زاید»، ولی عهد امارات متحده عربی نیز حضور داشت. مراسمی که قرار بود روسای جمهور و وزرا دفاع کشور های عربی و خارجی و شخصیت های دیپلماتیک بلند پایه ای در آن شرکت کنند.

پایگاه نظامی برنیس یکی از پایگاه های جدید مصر و بزرگترین پایگاه آن در خاورمیانه است که در کنار پایگاه نظامی «محمد نجیب» به عنوان نقطه اتکا و تحرک نیروهای نظامی مصر برای مقابله با هر چالشی است.

این پایگاه در حاشیه ساحل دریای سرخ و در نزدیکی مرز جنوبی مصر در شرق شهر «اسوان» قرار دارد و مساحت آن حدود 63 هزار هکتار است که یک پایگاه دریایی و یک پایگاه هوایی و بیمارستان نظامی و تعدادی یگان های جنگی و اداری و میدان پرتاب و آموزش سلاح را در بر دارد.

هدف استراتژیک ساخت این پایگاه نظامی حفاظت و تامین امنیت سواحل جنوبی مصر و حفاظت از سرمایه گذاری های اقتصادی و ثروت های طبیعی و مقابله با چالش های امنیتی در محدوده دریای سرخ است.

تامین امنیت دریانوردی جهانی در دریای سرخ و کانال سوئز و مناطق اقتصادی مرتبط با آنها نیز از اهداف دیگر تاسیس این پایگاه نظامی است و جزء برنامه های چشم انداز 2020 مصر محسوب می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا