سرخط خبرهاسیاسی

پادشاه اردن: منازعه ایران و امریکا، آینده جهان را به شدت تهدید می‌کند

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن تاکید کرد چهار دهه جنگ و درگیری، مردم عراق را خسته کرده است و ما به حمایت از این کشور ادامه خواهیم داد.

میدل ایست نیوز: «عبدالله دوم»، پادشاه اردن تاکید کرد چهار دهه جنگ و درگیری، مردم عراق را خسته کرده است و ما به حمایت از این کشور ادامه خواهیم داد.

پادشاه اردن که در پارلمان اروپا در شهر استرانسبرگ فرانسه سخنرانی می کرد، نسبت به منازعه و تقابل موجود میان ایالات متحده امریکا و ایران هشدار داد و افزود: «این امر منجر به جنگی فراگیر می شود که ثبات سراسر منطقه را مورد تهدید قرار خواهد داد و موجب ایجاد ناآرامی‌های سهمگین در اقتصاد جهانی از جمله بازارهای انرژی خواهد شد. همچنین تقابل نظامی دو کشور یاد شده امکان ظهور دوباره تروریسم در همه جهان را فراهم خواهد کرد.»

وی افزود: «آنچه در خاورمیانه رخ می دهد بر همه جهان تاثیر خواهد گذاشت و اردن به حمایت از عراق که چهار دهه با جنگ، تحریم، درگیری طائفی و تروریسم داعش دست به گریبان بوده است، ادامه خواهد داد.»

پادشاه اردن در پایان تاکید کرد: «بدون خاورمیانه‌ای با ثبات، نمی توان به دنیایی امن‌تر و صلح‌آمیزتر دست یافت، ثبات در خاورمیانه نیز بدون صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها امکانپذیر نیست، این در حالی است که مخاطرات، خشونت‌ها، شهرک‌سازی‌ها و عدم احترام به حقوق بین الملل تشدید شده است.»

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا