سرخط خبرها

رایزنی «عادل عبدالمهدی» با وزیر خارجه اردن درباره تحولات منطقه‌ای

«عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق با «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن که به بغداد سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق با «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن که به بغداد سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، عبدالمهدی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سطح مناسبات کنونی عراق و اردن، خواستار همکاری‌های بیشتر در همه زمینه‌ها در راستای منافع مشترک دو کشور شد و نسبت به مواضع پادشاه اردن در حمایت از عراق و مردم این کشور تشکر کرد.

نخست وزیر مستعفی عراق در ادامه تاکید کرد: «بغداد و امّان روابط مستحکم و رو به رشدی دارند و این دو کشور دو پایه اساسی امنیت و ثبات منطقه به شمار می روند و نقش مهمی در مهار بحران‌ها و دورسازی منطقه از خطرات جنگ‌ها و منازعات ایفا می کنند.»

وی با اشاره به اهمیت سفرهای متقابل مسئولان دو کشور در پیش‌بُرد اجرای یادداشت‌های تفاهم و توافق‌نامه‌های مشترک، بر لزوم رایزنی و تماس دو کشور درمورد تحولات امنیتی و بحران منطقه‌ای تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه اردن ضمن ابلاغ درود و سلام ملک عبدالله دوم به عبدالمهدی و اعلام حمایت وی از دولت عراق و تمایل به افزایش همکاری و هماهنگی درباره مسائل مختلف مورد اهمیت دو کشور و امنیت و ثبات منطقه، از نقش عراق در برگزاری موفقیت‌آمیز دیدارهای سه‌گانه عراق، اردن و مصر و همکاری و هماهنگی ناشی از آن، قدردانی کرد.

الصفدی در ادامه بر حمایت کشورش از تلاش‌های عراق برای حفظ امنیت، ثبات، حاکمیت ملی، استقلال و یکپارچگی اراضی این کشور و پرهیز از ورود به سیاست محوربندی و تبدیل این کشور به آوردگاه درگیری ها تاکید کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که موضع اردن بر کاهش تنش، آرام سازی بحران منطقه ای و پایان دادن به حالت تنش و جنگ و پیامدهای مخاطره‌آمیز آن بر امنیت منطقه و جهان استوار است.

الصفدی در پایان ضمن آرزوی شفای عاجل برای آیت الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر تشیع، پیام پادشاه اردن در آرزوی بهبودی کامل ایشان را به اطلاع عبدالمهدی رساند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا