اقتصادیخبر اولسیاسی

ایالات متحده در فکر تحریم مقام‌های عراقی؛ نوری المالکی، فالح الفیاض و هادی العامری در فهرست تحریم‌ها

تحقیقاتی درباره شخصیت های عراقی صورت گرفته که به موجب آن قرار است آنها مورد تحریم قرار بگیرند و امکان دارد شامل قانون ماگنیتستکی شوند.

میدل ایست نیوز: «دیوید شینگر»، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در امور خاور نزدیک، اعلام کرد که واشنگتن در حال تهیه فهرست جدید تحریم مقامات سیاسی عراق در دولت فعلی و سایر مقامات خارج از دولت است.

وی در مصاحبه ای که با شبکه «اسکای نیوز» داشت، گفت که تحقیقاتی درباره شخصیت های عراقی صورت گرفته که به موجب آن قرار است آنها مورد تحریم قرار بگیرند و امکان دارد شامل قانون ماگنیتستکی شوند.

در همین رابطه شبکه «الحدث» وابسته به دولت عربستان سعودی نیز گزارشی را پخش کرد که در آن به برخی شخصیت های عراقی که قرار است تحریم شوند، اشاره شده است.

در این گزارش آمده که فهرست سیاه آمریکا قرار است به زودی افرادی از جمله «نوری المالکی»، نخست وزیر اسبق عراق به جرم عاملیت اصلی در سقوط موصل به عنوان فرمانده کل قوا و نیروهای مسلح عراق،«فالح الفیاض» رئیس الحشد الشعبی عراق، «هادی العامری»، رئیس سازمان بدر و رهبر ائتلاف «البناء» به اتهام ساماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد،«حاکم الزاملی»، یکی از فرماندهان جیش المهدی و از رهبران جریان صدر وابسته به مقتدی صدر و «شبل الزیدی»، دبیر کل گردان های امام علی (ع) به اتهام هماهنگ کننده مالی میان سپاه پاسداران ایران و شبه نظامیان عراق تحریم کند. این شخصیت ها متهم به تضعیف دموکراسی در عراق، به هم زدن ثبات در منطقه، نقض حقوق بشر و فساد مالی هستند.

پیش از این ایالات متحده چهره های دیگر عراقی مثل ابوجهاد، رئیس دفتر نخست وزیر، خمیس الخنجر و قیس الخزعلی، رهبر عصائب اهل حق را تحریم کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا