خبر اولسرخط خبرها

بازدید خبرنگاران عراقی از پایگاه عین الاسد/ ستاد مشترک: عین الاسد یک پایگاه کاملا عراقی است

سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق تأکید کرد که پایگاه نظامی عین الاسد پایگاهی کاملا عراقی است و فرمانده عراقی این پایگاه در کنار یگان های نظامی متعدد در آن حضور دارند.

میدل ایست نیوز: سرتیپ «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، تأکید کرد که پایگاه نظامی عین الاسد پایگاهی کاملا عراقی است و فرمانده عراقی این پایگاه در کنار یگان های نظامی متعدد در آن حضور دارند.

الخفاجی که در جمع خبرنگاران بازدیدکننده از پایگاه نظامی عین الاسد سخن می گفت تأکید کرد که اسکادران هوایی عراق و مقر لشکر هفتم ارتش عراق در این پایگاه است.

وی با اشاره به مساحت این پایگاه هوایی که 66 کیلومتر مربع است، گفت که نیروهای ائتلاف بین المللی در 11 کیلومتر مربع از این مجموعه به سر می برند و افزود که نیروهای خارجی مستقر در این پایگاه همگی مستشاران نظامی است که در حمله های هوایی و نیز کنترل پهپادها همکاری مشورتی دارند.

سرتیپ «سعد معن»، عضو واحد اطلاع رسانی ستاد مشترک عراق نیز تأکید کرد که مناطق پیرامون پایگاه عین الاسد ازجمله منطقه البغدادی کاملا امن است و در دو سال اخیر شاهد هیچ جرم و جنایتی نبوده جز یک مورد که در 24 ساعت عاملان آن شناسایی شدند.

او امنیت در این منطقه را نتیجه عملیات آزادسازی عراق از چنگ داعش و حمایت دائمی دولت و توجه وزارت کشور و هماهنگی فرماندهان و همکاری اطلاعاتی ساکنان محلی دانست.

سرتیپ «رافد غازی الزبیدی»، فرمانده نیروی هوایی مستقر در عین الاسد نیز گفت که هواپیماهای امریکایی موجود در این پایگاه همه هواپیماهای تجسسی و امداد لجستیک است و افزود که هر پروازی که در این پایگاه فرود می آید یا پرواز می کند، «ما زمان فرود و پروازش را داریم و می دانیم کجا می رود و کی برمی گردد».

او تأکید کرد که تیمی فقط برای کنترل رادارها همه فعالیت های هوایی ائتلاف بین المللی را زیر نظر دارند.

روز یکشنبه گروهی از خبرنگاران شبکه های تلویزیونی عراقی به بازدید از پایگاه نظامی عین الاسد رفتند.

آنها در این بازدید از همه بخش های این پایگاه ازجمله بخشی که در اختیار نیروهای ائتلاف قرار داده شده بازدید کردند.

منبع
خبرگزاری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا