اقتصادیسرخط خبرها

قطر بزرگ ترین نیروگاه تولید برق خورشیدی در جهان را می سازد

این قرار داد با حضور نخست وزیر قطر میان شرکت برق و آب قطر و شرکت «سراج 1» و شرکت «ماروبینی» ژاپن و «توتال» فرانسه به امضا رسید.

میدل ایست نیوز: قطر قرار دادی را برای ساخت بزرگترین ایستگاه تولید برق از انرژی خورشیدی در جهان را با قدرت 800 مگاوات در منطقه «خرسعة» امضا کرد.

این ایستگاه با مبلغ 1.7 ملیارد ریال قطر (467 میلیون دلار) در منطقه خرسعة با فاصله ی 10 کیلومتری از «دوحه» پایتخت قطر در غرب این شهر و با قدرت 800 مگاواتی در اوایل سال 2021 آغاز به کار خواهد کرد.

این قرارداد روز یکشنبه (19 ژانویه) با حضور «الشیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفة آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور قطر میان شرکت برق و آب قطر و شرکت «سراج 1» و شرکت «ماروبینی» ژاپن و «توتال» فرانسه به امضا رسید

قرار است شرکت سراج 40 درصد و شرکت های ماروبینی و توتال 60 درصد از مسئولیت ساخت و تولید انرژی در این ایستگاه را در طول 25 سال بر عهده بگیرند.

ایستگاه انرژی خورشید خرسعة از مهم ترین دستاورد های کشور قطر در سطح منطقه به شمار می رود زیرا این طرح شامل جدید ترین تکنولوژی در استفاده از صفحات خورشیدی، استفاده از روبات ها برای عملیات پاکسازی مستمر این صفحات و سیستم های دنبال کننده خورشید برای تولید با کیفیت برق و کاهش هزینه ها می شود و در نوع خود بی نظیر است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا