خبر اولسرخط خبرها

تهدید رئیس جمهور عراق توسط شبه نظامیان: اگر با ترامپ ملاقات کنی از بغداد بیرونت می‌کنیم

جنبش نجباء با تأکید بر اینکه دیدار با رئیس جمهور امریکا خلاف همه ارزش های اجتماعی عراق است از رئیس جمهور عراق خواست که از این دیدار خودداری کند.

میدل ایست نیوز: «ابوعلی العسکری»، از سران گردان های حزب الله عراق رئیس جمهور این کشور را تهدید کرد که اگر با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور امریکا دیدار کند «از بغداد بیرون انداخته خواهد شد».

او گفت که لازم است که «برهم صالح با ترامپ احمق و همراهان آدم کش او دیدار نکند، در غیر این صورت عراقی ها دربرابر وی موضع خواهند گرفت چون خلاف اراده ملت عمل کرده و خون هایی را که به دست این گروه ریخته شده نادیده گرفته است».

وی افزود که اگر این دیدار صورت بگیرد «آزادگان رئیس جمهور را از بغداد بیرون خواهند انداخت».

پیش از این نیز گزارش هایی از تهدیدهای حزب الله عراق علیه رئیس جمهور این کشور منتشر شده بود، ازجمله اینکه آنها با محاصره یکی از ساختمان های محوطه ریاست جمهوری مدعی مالکیت خود بر آن شدند.

همزمان جنبش «النجباء» از دیگر گروه های مسلح الحشد الشعبی با صدور بیانیه ای مفصل تأکید کرد که امریکا با نقض حاکمیت ارضی عراق همه «آداب دیپلماتیک و ارزش های  اخلاقی» را کنار گذاشته و همچنان به جنایات خود در حق فرماندهان پیروزی بر داعش ادامه می دهد.

در این بیانیه آمده که همزمان با «موضع تاریخی» مجلس عراق در تصویب مصوبه خروج نیروهای «اشغالگر امریکایی» از خاک کشور، و در حالی که دولت پیگیر اجرای این مصوبه است و ملت همچنان داغدار شهدای حمله امریکاست و قرار است «تظاهراتی میلیونی» برای خروج نیروهای امریکایی از کشور برگزار شود، خبر رسیده که قرار است رئیس جمهور عراق با رئیس حکومت اشغالگر دیدار کند.

این بیانیه افزوده که «رئیس جمهور در مقام عالیترین مسئول حفظ حاکمیت عراق معلوم نیست که با کدام دست می خواهد این دست آلوده به خون شهدا را بفشارد».

براساس این بیانیه، دیدار با رئیس جمهور امریکا خلاف همه ارزش های اجتماعی عراق است و از رئیس جمهور عراق خواسته شده که موضعی تاریخی و ملی و شجاعانه برای خودداری از این دیدار بگیرد.

این بیانیه افزوده که اگر این دیدار صورت بگیرد ملت عراق «به کسی که دست در دست جنایتکاران و تروریست ها نهد خوشامد نخواهد گفت و ملت حرف خود را به کرسی خواهد نشاند».

کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ قرار است در حاشیه نشست اقتصادی داووس در سوئیس با چند تن از سران کشورهای جهان ازجمله «برهم صالح» دیدار کند.

رئیس جمهور عراق سه شنبه شب (21 ژانویه) بغداد را به مقصد داووس ترک کرد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا