سیاسی

27 کشته و زخمی در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات عصر جمعه

عصر جمعه، بغداد و استانهای جنوبی عراق شاهد تظاهرات گسترده ای برای تحقق خواسته های ملت بود که به خشونت کشیده شد.

میدل ایست نیوز: در پی تظاهرات دیروز (جمعه) مردم عراق در بغداد، برخی راه ها را بستند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور و شلیک مستقیم استفاده کردند که منجر به کشته و زخمی شدن 27 نفر شد.

همچنین در سایر استانهای جنوبی عراق نیز تظاهرات کنندگان در پی درگیری با نیروهای امنیتی  مورد حمله  گاز اشک آور و شلیک مستقیم قرار گرفتند.

نیروهای امنیتی عراق برای باز کردن بزرگراه «محمد القاسم» سعی کردند تا با شلیک مستقیم و گاز اشک آور تظاهرات کنندگان را متفرق کنند که این امر باعث کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 25 تن از تظاهرات کنندگان شد.

همزمان با این درگیری ها، در میدان «الخلانی» نزدیک به میدان «التحریر» نیز درگیری هایی صورت گرفت و تظاهرات کنندگان با متفرق شدن سعی کردند تا با نیروهای امنیتی رو به رو نشوند.

طبق گفته یک منبع در وزارت بهداشت به پایگاه خبری «العربی الجدید»، 27  زخمی به بیمارستان نزدیک بزرگراه محمد القاسم انتقال داده شدند که 2 تن از آنها به علت برخورد گاز اشک آور به سر کشته شدند.

این منبع تاکید کرد که مجروحان به قسمت اورژانس بیمارستان انتقال داده شدند تا درمان شوند و هنوز مجروحان بد حالی هستند که از طریق شلیک مستقیم یا برخورد گاز اشک آور زخمی شده اند.

عصر دیروز تظاهرات کنندگان بسیاری در میدان های: التحریر، الخلانی، الطیران و بزرگراه محمد القاسم جمع شدند و نسبت به تاخیر انداختن و عدم اجرای خواسته هایشان هشدار دادند.

همزمان با تظاهرات بغداد، استان های جنوبی عراق نیز شاهد تظاهرات مشابهی بودند که این تظاهرات نیز با متفرق کردن معترضان رو به رو شد.

در شهر کربلاء در پی تظاهراتی که دیروز عصر در مرکز شهر و خیابان «النقیب» شکل گرفته بود برخی تظاهرات کنندگان در میدان «الاحرار» با آتش زدن لاستیک راه ها را مسدود کرده بودند که با حمله نیروهای امنیتی و شلیک مستقیم و گاز اشک آور مواجه شدند.

تظاهرات کنندگان شهر «الدیوانیه» نیز جاده میان بغداد و استان های جنوبی را بسته بودند و صدها نفر از شهر «الشامیة» نیز برای درخواست خواسته هایشان و هشدار نسبت به تعویق انداختن آنها به خیابان آمده بودن.

همانطور که مردم «الناصریة» مرکز استان «ذی قار» با شعار هایی علیه احزاب تاکید کردند که سرکوب تظاهرات و تعویق انداختن خواسته ملت هیچ فائده ای نخواهد داشت و به تظاهرات خود تا تحقق خواسته هایشان ادامه خواهند داد.

تظاهرات در بقیه شهر ها از جمله: السماوة، النجف، میسان، البصرة و بابل نیز شاهد خشونت بوده است از آنجا که نیروهای امنیتی سعی کردند تا با شلیک گاز اشک آور تظاهرات کنندگان را متفرق کنند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا