خبر اولسیاسی

بیانیه مشترک سفرای 16 کشور در عراق درباره تظاهرات اخیر عراق

سفرای 16 کشور در عراق امروز در بیانیه مشترکی درباره تظاهرات اخیر عراق خشونت بیش از اندازه برای سرکوب تظاهرات کنندگان را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: سفرای 16 کشور در عراق امروز در بیانیه مشترکی درباره تظاهرات اخیر عراق خشونت بیش از اندازه برای سرکوب تظاهرات کنندگان را محکوم کردند.

سفرای کشورهای کانادا، کرواسی، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد، بریتانیا و آمریکا با صدور بیانیه ای مشترک اعمال خشونت بیش از اندازه نیروهای امنیتی و گروهای مسلح عراق علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز در بغداد، ناصریه و بصره از 24 ژانویه را محکوم کردند.

با وجود تضمین حکومت عراق برای حفاظت از تظاهرات کنندگان، نیروهای امنیتی و گروه های مسلح عراق هم چنان از شلیک مستقیم به تظاهرات کنندگان برای متفرق کردن آنها استفاده می کنند که موجب کشته و زخمی شدن بسیاری از شهروندان غیر نظامی عراق شده است و از طرفی دیگر نیز برخی تظاهرات کنندگان ترسانده و دزدیده می شوند.

سفرای کشورهای مذکور از حکومت عراق می خواهد که به آزادی برای تجمع و حق اعتراض مسالمت آمیز همانطور که در قانون اساسی عراق آمده است احترام بگذارد و از همه تظاهرات کنندگان نیز می خواهد تا اعتراض مسالمت آمیز داشته باشند.

سفرا هم چنین از حکومت عراق خواستند تا اجرای تحقیقات و بررسی درباره 500 نفر کشته و هزاران زخمی در تظاهرات از 1 اکتبر 2019 را تضمین کند.

منبع
السومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا