خبر اولسیاسی

تظاهرات مردمی گسترده در محکومیت معامله قرن مقابل سفارت آمریکا در بیروت/تظاهرات کنندگان: سرنگون باد معامله ننگین

تظاهرات مردمی گسترده ای در محیط سفارت آمریکا در منطقه «عوکر» در شمال بیروت در محکومیت معامله قرن آمریکا با شعار «سرنگون باد معامله ننگین» شکل گرفت.

میدل ایست نیوز: تظاهرات مردمی گسترده ای در محیط سفارت آمریکا در منطقه «عوکر» در شمال بیروت در محکومیت معامله قرن آمریکا با شعار «سرنگون باد معامله ننگین» شکل گرفت.

هزاران تظاهرات کننده در میان نیروهای امنیتی در محیط سفارت آمریکا و با وجود بسته شدن راه های منتهی به سفارت و سیم های خاردار در میدان «الضبیبه»، با در دست داشتن پرچم هایی احزاب به سمت سفارت آمریکا در لبنان حرکت کردند و طرح صلح خاورمیانه یا معامله قرن را که شامل به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و الحاق شهرک های کرانه باختری و رود اردن به اسرائیل بود و توسط دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا اعلام شده بود را محکوم کردند.

پیش از این اعلامیه ای برای تجمع تظاهرات کنندگان در محکومیت معامله قرن منتشر شده بود که از تظاهرات کنندگان می خواست تا در ساعت 12 ظهر یکشنبه در مقابل سفارت آمریکا در منطقه عوکر تجمع کنند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پرچم لبنان و فلسطین شعارهایی در محکومیت آمریکا برای این اقدام سر دادند و تاکید کردند که این معامله به خواست  ملت فلسطین سرنگون خواهد شد.

برخی از تظاهرات کنندگان که وابسته به گروه های چپ و کمونیستی لبنان بودند علاوه بر گروه های فلسطینی با برکنار زدن سیم های خاردار مسیر منتهی به سفارت آمریکا اقدام به آتش زدن پرچم آمریکا در مقابل سفارت این کشور کردند.

پیش از این سفارت آمریکا امروز یکشنبه به کارمندان خود درباره عبور و مرور در محیط سفارت در منطقه عوکر به علت تظاهرات، هشدار داد.

در بیانیه سفارت آمده است که کارمندان باید برخی اقدامات لازم را انجام دهند از جمله اینکه باید سایت سفارت و ایمیل خود را برای آگاهی از ملاحظات بررسی کنند و از منطقه تظاهرات به دور باشند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا