خبر اولسیاسی

عبدالمهدی در دیدار با علاوی: از امروز تصمیمات مهم و راهبردی خود را متوقف خواهم کرد

نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق با «محمد توفیق علاوی» نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق با «محمد توفیق علاوی» نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالمهدی ضمن تبریک به علاوی به دلیل معرفی رسمی وی برای تشکیل دولت آتی، درباره فرایند انتقال روان قدرت با توجه به الزامات قانونی و دموکراتیک و نیز حمایت از دولت آینده و کمک به موفقیت آن در ترسیم و اجرای برنامه‌ای دولتی گفت‌وگو کرد.

عبدالمهدی در ادامه بر ارائه حمایت کامل از علاوی در دوره تشکیل دولت جدید و همکاری تمام عیار برای تضمین حرکت با قدرت و نیز تقویت انتقال مسالمت‌آمیز قدرت بر اساس قانون اساسی و مبانی دموکراتیک از جمله توقف از ورود به تعهدات اساسی داخلی و خارحی تاکید کرد.

عبدالمهدی خطاب به علاوی تاکید کرد از امروز در چارچوب اختیارات خود، دیگر هیچ دیدار یا تصمیم مهم و استراتژیک جدیدی را که در دستور کارهای وی به عنوان نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح درج نشده باشد انجام نخواهد داد چرا که هراس این می‌رود که این دیدارها و تصمیمات بر سیاستی که نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت به زودی اعلام خواهد کرد، تاثیر بگذارد تا بدین ترتیب نخست وزیر مامور به تشکیل دولت فرصتی برای معرفی سیاست‌های خود و برنامه‌های آتی داشته باشد و هیچ تعارضی میان تصمیم‌گیری‌های دو دولت رخ ندهد.

نخست وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق همچنین بر تکمیل آمادگی‌ها و آغاز تحویل پرونده‌ها به تیم دولتی جدید برای مدیریت آن بر اساس دیدگاه نخست‌وزیر مامور به تشکیل و برنامه دولتی جدید و نیز تداوم حمایت و پشتیبانی از این دولت برای موفقیت آن تاکید کرد.

طرفین در پایان بر ادامه همکاری و رایزنی کامل طی مدت انتقالی برای تضمین تداوم و عدم توقف فعالیت‌های دولت و اجرای تصمیمات اتخاذ شده تاکید کردند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا