خبر اولسیاسی

«محمد توفیق علاوی»: مفسدان وحشت زده از طرح های ضد فساد من در حال ایجاد آشوب هستند

«محمد توفیق علاوی» با انتشار توئیتی نوشت که تظاهرات ملت عراق نتایج درخشانی در تغییر معادلات سیاسی عراق داشته است.

میدل ایست نیوز: «محمد توفیق علاوی»، مأمور تشکیل کابینه در عراق، با انتشار توئیتی نوشت که تظاهرات ملت عراق نتایج درخشانی در تغییر معادلات سیاسی عراق داشته است.

او در توضیح نحوه انتخاب خود به نخست وزیری تأکید کرد که در پی تغییر معادلات سیاسی در عراق در نتیجه تظاهرات، گروهی از نمایندگان مستقل از میان تصاویر برافراشته شده در میدان های تظاهرات 5 نامزد مستقل را انتخاب کردند و در میان آنها محمد توفیق علاوی به نمایندگی از تظاهرات کنندگان مسالمت جو برگزیده شد.

وی افزود که نگرانی مفسدان از طرح های ضد فساد علاوی باعث شد که با شایعه پردازی فضا را به آشوب بکشند و میان تظاهرات کنندگان تفرقه بیندازند.

علاوی خطاب به تظاهرات کنندگان گفت که  فقط با روحیه برادرانه است که می توانیم کشورمان را نجات دهیم و آن را به شکوفایی برسانیم و در غیر این صورت دستاوردهای بزرگ حاصل شده را از دست می دهیم و کشور را به فروپاشی می کشانیم.

پس از اعلام رسمی انتخاب محمد توفیق علاوی به مقام نخست وزیری، موجی از مخالفت ها با انتخاب وی در میان تظاهرات کنندگان ایجاد شده است.

میدان های تظاهرات در بصره و کربلا و نجف و ذی قار و قادسیه و بابل و مثنی و واسط و میسان در کنار بغداد شاهد افزایش حضور  معترضان بوده و گروهی موسوم به «تجمع کنندگان میدان التحریر» با صدور بیانیه ای از انتخاب علاوی به شدت انتقاد کردند و او را نامزدی خلاف شرط های تعیین شده ازجانب ملت دانستند.

آنها تأکید کردند که انتخاب علاوی بی اعتنایی آشکار به مطالبات مردم است و افزودند که در چارچوب مسالمت آمیز فعالیت های خود را تشدید خواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا