خبر اولسیاسی

مضمون توافق اقلیم کردستان و عراق درباره بودجه 2020

«جوتیار عادل» سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان عراق، از مضمون توافق میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق درباره بودجه سال 2020 خبر داد.

میدل ایست نیوز: «جوتیار عادل»، سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان عراق، امروز (چهارشنبه) از مضمون توافق میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق درباره بودجه سال 2020 خبر داد.

وی در مصاحبه ای با خبرگزاری رسمی عراق گفت: «دولت اقلیم کردستان قبل از استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق درباره بودجه سال 2020 با دولت مرکزی به توافق رسید و قرار است که کردستان در مقابل عمل دولت مرکزی به تعهداتش ، درآمدهای حاصل از فروش تقریبا 250 هزار بشکه نفت در روز را به بغداد بدهد.»

وی در ادامه افزود: «این توافق در قانون بودجه سال 2020 درج شده است و اقلیم کردستان آمادگی دارد تا به شرط پایبندی دولت مرکزی به پیش نویس قانون بودجه، به بند های این توافق پایبند باشد و درآمدهای حاصله از فروش روزانه 250 هزار بشکه نفت را به دولت مرکزی بدهد.»

وی تصریح کرد که میزان مشخصی در بودجه برای کردستان مشخص نشده است بلکه مجموعه ای از تعهدات است که در قانون بودجه بر سر آنها به توافق رسیده اند.

از طرفی دیگر «کاروان عبدالرحمن»، نماینده پارلمان اقلیم کردستان نیز تاکید کرد که دولت اقلیم کردستان کاملا به توافق میان اقلیم و دولت مرکزی درباره قانون بودجه پایبند است و اقلیم درآمده های حاصله از فروش روزانه 250 هزار بشکه نفت را به شرکت ملی  فروش نفت عراق (سومو) خواهد داد.

وی در ادامه افزود که دولت کردستان منتظر تشکیل دولت جدید عراق و تصمیمات محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید است تا بعد از آن درامدهای حاصله از فروش روزانه 250 هزار بشکه نفت را به دولت مرکزی بدهد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا