سرخط خبرهاسیاسی

نچیروان بارزانی در واکنش به حوادث اخیر در نجف: نمی توان مشکلات، خشم و خواسته های مردم را سرکوب کرد

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای سرکوب و استفاده از قدرت و زور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق دیروز (پنجشنبه) تاکید کرد که کشتن تظاهرات کنندگان و استفاده از قدرت و زور برای ترساندن و متفرق کردن آنها جرم فضیحت باری است و همه باید بدانند که مشکلات خشم و خواسته های تظاهرات کنندگان را نمی توان سرکوب کرد و با استفاده از قدرت و زور با آنها برخورد کرد.

بارزانی با انتشار بیانیه ای گفت: «تداوم استفاده از خشونت علیه تظاهرات کنندگان در عراق را محکوم می کنیم. تظاهرات مسالمت آمیز مردمی حق قانونی مردم است و کشتن تظاهرات کنندگان و استفاده از قدرت و زور برای ترساندن و متفرق کردن آنها جرم فضیحت باری است و موجب سلب آزادی و حقوق قانونی ملت عراق است.

وی در ادامه افزود: «ما از نیروهای امنیتی می خواهیم که این خشونت و رفتارهای غیر مشروع و قانونی را متوقف کنند و مجددا از خواسته های قانونی تظاهرات کنندگان از جمله تامین خدمات و رفاه و زندگی بهتر که شایسته مردم عراق است پشتیبانی و حمایت می کنیم.»

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: «همه باید بدانند که مشکلات و خشم و خواسته های ملت را نمی توان سرکوب کرد و با قدرت و زور با آنها برخورد کرد. ما خواهان تشکیل هر چه سریع تر کابینه دولت جدید برای پایان این بحران هستیم.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا