سرخط خبرها

نتانیاهو تهیه نقشه اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطین به این کشور را بر اساس معامله قرن اعلام کرد

نخست وزیر اسرائیل از اقدام اسرائیل برای تهیه نقشه الحاق اراضی کرانه باختری اردن به اسرائیل بر اساس طرح معامله قرن خبر داد.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، شنبه (8 فوریه) از اقدام اسرائیل برای تهیه نقشه الحاق اراضی کرانه باختری اردن به اسرائیل بر اساس طرح معامله قرن خبر داد.

نتانیاهو گفت: «چه فلسطینی ها با این طرح موافقت کنند یا نه، اسرائیل به زودی با حمایت آمریکا، قانون الحاق غور اردن و بحر المیت شمالی (دریای مرده) و همه شهرک های کرانه باختری را بدون استثنا اجرا خواهد کرد.»

نخست وزیر اسرائیل در ادامه سخنانش گفت: «ما در حال تهیه نقشه اسرائیل بر اساس طرح معامله قرن هستیم. مناطقی که جزئی از اسرائیل خواهد شد و بسیار بزرگ است، ترامپ از آن حمایت خواهد کرد و من کاملا به او اعتماد دارم.»

پیش از این، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در 28 ژانویه طرح صلح آمریکایی معروف به معامله قرن را برای حل قضیه فلسطین در کاخ سفید و با حضور نتانیاهو و سفرای عمان، امارات و بحرین در آمریکا  اعلام کرد.

معامله قرن طرحی برای حل درگیری فلسطین و اسرائیل است که طبق آن قدس پایتخت کشور اسرائیل خواهد شد و منطقه غور اردن و شهرک های کرانه باختری به اسرائیل الحاق خواهد شد. طرحی که با مخالف گروه های فلسطینی و جامعه بین المللی رو به رو شد و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اعلام مخالفت با این طرح، خواستار تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت به مرز های 1967 شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا